به گزارش خبرنگار ایرنا، کرم محمدی روز پنجشنبه در جلسه تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان دالاهو با گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار ایرنا و تبریک روز خبرنگار افزود: سلاح یک خبرنگار قلم او است که باید به شایستگی در راستای بیان مسایل و مشکلات جامعه و در جهت ایجاد امید در مردم و انعکاس صحیح واقعیات موجود و همچنین بازگو نمودن عملکرد و خدمات نظام برای نشاط و پویایی جامعه از آن استفاده شود.

وی با اشاره به قداست قلم  اظهار داشت: خدواند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده است از این رو قلم باید در مسیر حق قرار کیرد و حقایق را با آن نوشت.

نماینده عالی دولت در دالاهو با بیان این که شهید صارمی با نورانیت قلم به مصاف ظلمت و تاریکی رفت، ادامه داد: شهید والامقام صارمی در مصاف با شقی ترین و جنایتکارترین نیروهایی که برای حاکمیت ظلمت و تحجر تلاش می کردند به شهادت رسید.

محمدی اضافه کرد: از ویژگی های یک خبرنگار حرفه ای می توان به پایبندی به ارزشهای اخلاقی و حرفه ای، انعکاس حقایق و واقعیات جامعه، اطمینان از صحت اخبار و تحقیق و تعمق در آن، پرهیز از تحریف حقایق، رعایت مصالح جامعه و منافع عمومی نام برد.

در پایان این جلسه با اهدای لوح سپاس از تلاش خبرنگاران شهرستان دالاهو تجلیل شد.

۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند.  

 شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران بهانه ای شد تا شورای فرهنگ عمومی کشور ۱۷ مرداد را به نام «روز خبرنگار» نامگذاری کند.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.