نایب رییس مجلس با انتقاد از تمرکزگرایی شدید در مرکز کشور، استانها و شهرهای مختلف، گفت: عادت کرده ایم در هر گوشه کشور فرمانروایی تشکیل دهیم و همه چیز را دور خودمان جمع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، عبدالرضا مصری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی معاون اول رییس جمهور برگزار شد، با اشاره به مشکلات و شرایط امروز اقتصادی کشور گفت: کارهای بزرگی در دوران پس از انقلاب شده، اما هنوز مشکلاتی به ویژه در حوزه اقتصادی پابرجا است و علت عمده این امر از علاقه ما به تمرکزگرایی نشات می گیرد.

وی افزود: همه تلاش ما طی این سالها توجه به تمرکز بوده و نه توزیع اختیارات و فقط یاد گرفته ایم همه چیز را در اطراف خود جمع کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به علاقه فرهنگی ایرانیان به تشکیل فرمانروایی، گفت: در مرکز کشور، در مرکز استان، در مرکز هر شهر و حتی در مرکز دهستان و... فرمانروایی ایجاد کرده و حاضر به توزیع اختیارات نیستیم. اگر اختیارات از مرکز کشور به استان ها و از مرکز استان به فرمانداران و از مرکز شهرستان به بخشداری ها و دهیاری ها داده شود، بسیاری مشکلات حل می شود.

مصری تصریح کرد: در این مرکز قدرت هم هرکس تمایل دارد قدرت نمایی از خود نشان دهد و این می شود که برخی مشکلات هنوز به قوت خود در کشور باقی است.

نماینده کرمانشاه در مجلس با ابراز شگفتی از برخی تمرکزگرایی های عجیب و غریب در کشور گفت: این جای تعجب است که کارشناسی که از نزدیک با منطقه آشنا بوده و تمام جوانب کار را در دست دارد حق ارزیابی پروژه های بزرگ منطقه را ندارد و برای این کار از کارشناسی که در مرکز مستقر است و حتی یک بار به این منطقه نیامده استفاده می شود.

وی تاکید کرد: اگر تمرکز در کشور را از بین نبریم کار به جایی نخواهیم برد و متاسفانه این فرمانروایی در خون همه ما ایرانیان رفته و بیرون نمی آید.

مصری خاطرنشان کرد: این تمرکز گرایی ربطی به دولت امروز و دیروز هم ندارد و در همه دولت ها شاهد آن بوده ایم و این بخشی از فرهنگ ما شده است. باید تلاش کنیم این رویه تغییر کند و با از بین رفتن آن قطعا شاهد بروز استعدادها در نقاط مختلف کشور خواهیم بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر مدیری در استان می گذارید اما اختیار به او نمی دهید، این مدیر به چه کار می آید. یا مدیر نگذارید و یا اختیار به او بدهید.

وی با بیان اینکه مجوز تسهیلات تنها تا سقف سه میلیارد تومان در استان ها داده میشود، گفت: مردم و مدیران استان وقتی مشاهده می کنند فردی سه هزار میلیارد در پایتخت گرفته و از کشور خارج می شود چقدر باید کار بشود تا اثرات منفی این اختلاس و این حجم دریافت تسهیلات در ذهن مردم استان های دیگر پاک شود.

به وارد کننده ارز 4200 می دهیم و به تولید کننده ارز نیمایی!

نایب رییس مجلس در ادامه به برخی اقدامات عجیب دولت در حمایت از واردات و سنگ اندازی جلوی پای تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: عجیب است که برای واردات کالا ارز 4200 تومانی می دهیم، اما برای تامین مواد اولیه کارخانه تولید کننده همان کالا، ارز نمایی که سه برابر است را اختصاص می دهیم.

وی افزود: از هر زاویه ای که به این موضوع نگاه میکنم متوجه این تناقض عجیب نمی شوم.  درحالی که دشمن صنایع پرتعداد کشور را هدف قرار داده این کار به ضرر تولید کننده تمام می شود.

همه وعده ها در مورد "آناهیتا" دروغ بود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد شدید از رکود پروژه پالایشگاه آناهیتا، گفت: شش سال پیش رییس جمهور قول داد این پروژه را راه اندازی کند و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقت(علی ربیعی) که برای کلنگ زنی پروژه آمده بود به جای کلنگ، پشت بلدوزر نشست و گفت با این وسیله سریعتر کار پیش میرود و کلنگ کُند است! و ما با شنیدن آن وعده ها و دیدن این صحنه ها اطمینان پیدا کردیم این پروژه خیلی زود به بهره برداری می رسد، اما همه این حرف ها دروغ بود و الان جز گرد و خاک چیزی در محل پروژه وجود ندارد.


 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.