امید حاج محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، یکی از رسالت‌های مهم سازمان دامپزشکی را توجه به بهداشت خوراک دام و طیور برای تحقق سیاست امنیت بهداشتی عنوان کرد و گفت: یک واحد غیرمجاز چربی گیری از فرآورده‌های خام دامی غیر خوراکی با حضور کارشناسان دامپزشکی، اماکن نیروی انتظامی، اجرائیات شهرداری و مرکز بهداشت پلمب و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد.
وی با بیان اینکه این واحد به دلیل رعایت نکردن فواصل قانونی لازم و اخذ نکردن پروانه بهداشتی دامپزشکی مبادرت به فعالیت می کرد، گفت: از فعالیت این واحد تولید کننده پس از بررسی‌های کارشناسی و تذکرات لازم با همکاری مقامات قضائی و طی مراحل قانونی جلوگیری به عمل آمد و با دستور مقام قضایی پلمب شد.
حاج محمدی در ادامه تصریح کرد: واحدهای فعال و دارای مجوز نیز به صورت ادواری مورد بازرسی قرار می گیرند، محصولات اولیه و تولیدی کارخانجات به صورت ماهانه به لحاظ کیفیت مورد ارزیابی قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: هرگونه فعالیت منوط به اخذ پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان است و این اداره کل در راستای فعالیت های مجاز با احراز شرایط نسبت به صدور پروانه بهداشتی اقدام می کند.
وی اظهار داشت: بر این اساس در صورت رعایت نکردن هر یک از شرایط قانونی و محرز شدن تهدید علیه بهداشت عمومی با واحد متخلف برخورد صورت می گیرد.
به گزارش ایرنا؛ از مجموع کشتارگاه های استان، یک کشتارگاه صنعتی دام در بیستون و 12 کشتارگاه سنتی نیز در مابقی شهرستان های استان فعال است.
همچنین اکنون پنج کشتارگاه صنعتی طیور نیز در استان کرمانشاه فعال است.
در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از 309 هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیرخام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.