به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین در آیین تجلیل از معلمان نمونه قصرشیرین که در سرسرای ورزشی شهدای این شهرستان برگزار شد با گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان تلاشگر گفت: کار تعلیم و تربیت و معلمی به اندازه ای است که ساختن و هدایت یک فرد مساوی زنده کردن همه افراد جامعه است.
حشمت الله رضایی افزود: قرآن کریم، برای کار فرهنگیان، نقش کار خدایی قائل است، نخستین سوره ای که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد به این نقش، اشاره می کند.
وی اظهار کرد: معلمی از شریف ترین شغل ها و نقش معلم در جامعه، نقش پیامبران است، یعنی معلمان با الگوگیری از رسولان الهی به پرورش و آموزش افراد جامعه همت می گمارند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: دعوت الهی و تربیت معنوی از دیدگاه اسلام مهمترین رسالت یک معلم و مربی است و معلم و مربی شایسته از منظر دین باید واجد خصوصیات و ویژگی‌هایی باشد تا بتواند ضمن آموزش به پرورش انسان‌ها هم نایل شود.
رضایی اضافه کرد: طبق آیات و روایات متعدد هم جایگاه بسیار رفیعی برای معلم و مربی ذکر شده و هم مسئولیتی خطیر برای او در نظر گرفته شده، تا بتواند همانند انبیا به تربیت صحیح اسلامی بپردازد.
مدیر آموزش و پرورش قصرشیرین نیز با گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: این شهید والامقام یک نابغه، فیلسوف و یک عالم بود که خدمات بسیاری به اسلام و نظام اسلامی ارائه کرد.
کامران آبی ادامه داد: امام راحل در خصوص استاد شهید مطهری فرمودند که شهید مطهری حاصل عمر من و پاره تن من بود کتاب هایش را نگذارید بر زمین بماند.
وی اظهار کرد: خداوند بعد از خلقت انسان ها به مقام معلمی خود در قرآن کریم اشاره می کند و خود را معلم انسان ها معرفی می کند که این نشان از جایگاه بسیار برجسته و رتبه والای معلمان دارد.
وی در ادامه مهم ترین خواسته معلمان را توجه به معیشت آن ها بیان کرد.
در پایان با اهدای جوایزی از 20 تن از معلمان نمونه و همچنین بازنشسته تجلیل شدند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت دارای 400 معلم فرهنگی است که کار تحصیل سه هزار و 500 دانش آموز در 44 واحد آموزشگاهی این شهرستان را بر عهده دارند.

** 500 تن از معلمان و فرهنگیان تجلیل شدند
به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، 500 تن از معلمان و فرهنگیان شهرستان گیلانغرب تجلیل شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره آموزش و پرورش گیلانغرب در سخنانی با بزرگداشت هفته معلم گفت: از تعداد ۱۸ آموزشگاه در حال احداث در مناطق زلزله زده توسط خیران تاکنون هشت مدرسه به بهره برداری رسیده است.
عطاالله پرویز افزود: تعداد ۱۰ واحد از مدارس تخریب شده نیز در آستانه تکمیل است که با بهره برداری از این آموزشگاه ها ۵۰ کلاس درس جدید به فضای آموزشی شهرستان اضافه خواهد شد.
حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری امام جمعه گیلانغرب نیز در سخنانی با استناد به احادیث و روایات شان، جایگاه و نقش معلم را در جامعه و تربیت آن تبیین و تشریح کرد.
در پایان این مراسم ۱۵ فرهنگی برگزیده و نمونه و برتر در جشنواره های کشوری و استانی تجلیل شدند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066/7398
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.