مهرداد سالاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: همه شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاری های استان از قبل نسبت به رفع آبگرفتگی ها و سیلاب رودخانه ها در آباده باش کامل هستند و خوشبختانه تاکنون کنترل خوبی برای رفع آبگرفتگی منازل، هدایت آب معابر، خیابان ها و آبراه ها انجام شده است.
وی نسبت به خسارت ناشی از بارندگی ها بیان داشت: دستگاه های اجرایی در حال بررسی خسارت ها هستند وتا 2 روز آینده جمع خسارت های وارد شده اعلام خواهد شد و در خصوص نحوه پرداخت و تامین اعتبارات آن نیز تصمیم گیری می شود.
سالاری با بیان اینکه بسیاری از پل ها و جاده های استان در بارندگی ها دچار آسیب دیدگی شده است، گفت: تمام معابر و راه های موصلاتی استان با تلاش راهداری باز است ولی بازسازی نهایی آنها زمانبر و نیاز به اعتبار دارد.
وی همچنین با اشاره به آبگرفتگی برخی از اراضی کشاورزی استان نیز گفت: بر اثر شدت بارش باران و جاری شدن سیلاب رودخانه ها در برخی از نقاط استان، آب مزارع کشاورزی را فراگرفته و خسارت هایی به محصولات کشاورزی وارد شده که باید میزان خسارت ها برآورد دقیق شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: آب برخی از روستاهای استان نیز براثر سیلاب دچار آسیب دیدگی و قطع شده و یا آب برخی از روستاها در سرچشمه ها دچار گل لای و کدورت شده است و شرکت آب و فاضلاب شهرستان ها در کنار آبرسانی سیار به این روستاها و مناطق درصدد رفع این مشکلات هستند.
سالاری با بیان اینکه به راه های عشایری و مراتع آنها نیز در این بارش ها آسیب وارده شده است، گفت: اداره کل امور عشایری در حال بررسی وضعیت عشایر استان است.
او در ادامه به وضعیت مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: قبل از شروع بارش ها ساکنان کانس ها و چادرها در سرپل ذهاب به جاهای امن در سالن های ورزشی و سوله ها انتقال داده شدند و خوشبختانه با شدت باران ها آسیبی به مردم زلزله زده وارد نشد.
وی در ادامه افزود: هم اکنون در حال جابجای کانس مردم زلزله زده شهر سرپل ذهاب به نقاط امن هستیم و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی نیست.
سالاری در پایان به مردم اطمینان داد همه شرایط مناطق سیل زده استان تحت کنترل کامل دستگاه های اجرایی است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی در 2 روز اخیر به صورت میانگین، بارش 50 میلی متر باران در استان کرمانشاه ثبت شده است.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.