به گزارش ایرنا؛ ناهید فضلی روز سه شنبه در نشست مدیران مدارس غیردولتی استان کرمانشاه در سرسرای تدبیر اداره کل آموزش و پرورش با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مدیران مدارس غیردولتی، افزود: در آموزش ابتدایی، یکی از برنامه‌های ما تنوع‌ بخشی به محیط و فضا‌های یادگیری است.
او اظهار داشت: تفکر سنتی معلم به عنوان انتقال‌دهنده را کنار بگذاریم، فضاها را تغییر دهیم، معلم نقش تسهیل‌گر داشته باشد و دانش‌آموزان در فضاهای غنی با شوق و نشاط حضور یابند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: بنای سواد خواندن و نوشتن و حساب کردن و مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی را باید به خوبی پی‌ریزی کنیم.
فضلی اضافه کرد: آموزش معلمان مدارس غیردولتی و به ‌روز شدن و استفاده از روش‌های نوین تدریس و ارزشیابی می‌تواند موجبات کیفیت‌ بخشی را فراهم سازد.
او ادامه داد: مدارس غیردولتی زمینه ‌ساز فرصت‌های متنوع یادگیری تنوع‌ بخشی به محیط و فضاهای یادگیری، تغییر نقش معلم از انتقال‌ دهنده به تسهیل‌گر، شور و نشاط را در مدارس غیر دولتی و دولتی به ارمغان می‌آورد.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به‌ عنوان سازمان فراگیر و نیروی اثرگذار اجتماعی در خدمت اهداف رشد و تعالی کشور به ویژه اهداف فرهنگی و اجتماعی است و در این راستا نقش مدیران مدارس غیر دولتی بسیار حائز اهمیت می باشد.
او اظهار داشت: براساس ماده 9 قوانین و مقررات مدارس غیردولتی، تمام برنامه‌های آموزشی و تربیتی مدارس غیردولتی براساس مقررات و دستورالعمل‌های وزارت آموزش و پرورش است و مبنای حرکت وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین است.
فضلی تأکید کرد: با بسط و گسترش مدارس غیردولتی می‌توانیم زمینه‌ساز اجرای عدالت آموزشی باشیم؛ چرا که تراکم دانش‌آموزان در مناطق شهری بالاست و اولیایی که می‌توانند فرزندانشان را به مدارس غیر دولتی هدایت کنند، موجبات کیفیت در مدارس دولتی را رقم می‌زنند.
او تصریح کرد که رشد و تعالی کشور در گرو کیفیت‌بخشی و رشد همه‌ جانبه تمام مدارس دولتی و غیر دولتی روستایی، عشایری، مناطق مرزی و محروم است.
در پایان، روح‌الله اعظمی، رییس اداره مشارکت‌های مردمی در رابطه با قوانین و مقررات مدارس غیردولتی و شهریه مدارس و تشکیل کارگروه‌های مدیران نکاتی را عنوان کرد و به ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره مشارکت‌های مردمی در گسترش و کیفیت‌بخشی به مدارس غیر دولتی در استان پرداخت.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه بیش از 320 هزار دانش آموز و حدود 25 هزار معلم دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.