به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز دوشنبه در کارگروه بهداشت و درمان قصرشیرین افزود: با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم و قصرشیرین در این ایام پذیرای مسافران زیادی است نیاز است که در مساله بهداشت با جدیت بیشتری ورود شود.
وی اظهار داشت: در آستانه نوروز نظارت اصلی بر سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، پمپ بنزین ها ضروری است ضمن اینکه بازدید از مرکز سلامت جامع روستایی و شهری، بحث حضور و غیاب کشیک ها، تامین نیازها و داروی این مراکز از دیگر موضوعات مهمی است که بهداشت و درمان باید به آن بپردازد.
فرماندار قصرشیرین گفت: در خصوص سفرهای نوروزی و ارائه خدمات به مردم کارشناسان بهداشت و درمان باید تا پایان تعطیلات بر عملکرد واحدهای ارائه موادغذایی و همچنین اماکن اقامتی نظارت مستمر داشته باشند.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین در ادامه بر اتلاف سگ های ولگرد و حیوانات ناقل بیماری برای تامین سلامت مردم تاکید کرد و گفت: نیاز است دفن بهداشتی و اصولی زباله ها با توجه به شروع فصل گرما و موقعیت گرمسیری شهرستان در دستور کار باشد.
تاتار ادامه داد: عشایر باید در محدوده خارج از شهر اسکان یابند و باید در اسکان آن ها شعاع پنج کیلومتری حریم شهر رعایت شود تا به لحاظ بهداشتی مشکلی برای مردم شهر پیش نیاید.
برخورد با عرضه قلیان در چایخانه های سنتی، برخورد با عرضه مرغ زنده، توجه به وضعیت بهداشتی و بیماری های منتقله از طریق دام در قرنطینه های دامی در مرز پرویزخان، جمع آوری زباله در مرز پرویزخان از دیگر مواردی بود که تاتار خواستار اجرای آن ها شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای 2 مرز رسمی فعال خسروی و پرویزخان است.
قصرشیرین دارای 2 بخش سومار - نفت شهر و بخش مرکزی است که بخش مرکزی این شهرستان دارای 28 روستای خالی از سکنه و 25 روستای دارای سکنه است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.