به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند شامگاه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: احداث بندر خشک کرمانشاه در وزارت راه و شهرسازی تصویب و به سازمان راه آهن کشور متولی احداث بنادر خشک کشور ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: لازمه جذب سرمایه گذار برای احداث بندرخشک فراهم کردن زیرساخت مثل راه آهن و آزادراه است چرا که وجود این شرایط برای حضور بخش خصوصی الزامی است.
بازوند خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در طرح هایی مشارکت خواهد کرد که برایش توجیه اقتصادی داشته باشد و زیرساخت ها فراهم باشد در غیر اینصورت حاضر به سرمایه گذاری نخواهد شد.
استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پس از انقلاب تنها 2 آزادراه تهران- کرج و تهران - قم در کشور احداث شده بود، یادآوری کرد: ساخت آزاد راه در کرمانشاه می تواند به توسعه و پیشرفت اقتصادی استان کمک کند.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم هرچه سریعتر در کرمانشاه آزادراه احداث کنیم می توانیم احداث بندرخشک را نیز زودتر به نتیجه رسانده و از مزایای آن برخوردار شویم.
بازوند تصریح کرد: با وزیر راه و شهرسازی به توافق رسیده ایم که اگر سرمایه گذاری 50 درصد هزینه ساخت آزادراه کرمانشاه- همدان را بپردازد، مابقی آن را دولت تقبل کند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: زمانی که سرمایه گذار 25 سال از مزایای بزرگراه استفاده و از سود آن برخوردار شود به طور قطع کار خوبی را تحویل خواهد داد و این می تواند خیال مردم را از بابت یک آزادراه استاندارد و مطئمن راحت کند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه باید برای سرمایه گذاران حریم امنی ایجاد شود، گفت: استان هایی موفق خواهند بود که در این کار و جذب بخش خصوصی بهتر عمل کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.