به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: امروز حوزه گردشگری در سبد بسیاری از خانوارها قرار دارد و کشورهای جهان در حال حرکت برای سرمایه گذاری روی این صنعت هستند.
وی افزود: کرمانشاه نیز که همواره با مشکلات اقتصادی روبرو و با بیکاری مواجه بوده است می تواند با سرمایه گذاری در بخش گردشگری به اشتغالزایی مردم خود کمک کند.
بازوند تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده در استان کرمانشاه پنج هزار هکتار زمین که قابلیت واگذاری در بخش گردشگری را داشته باشد، وجود دارد که اگر بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم می توانیم با احداث مکان های گردشگری به رونق و درآمدزایی استان کمک کنیم.
استاندار کرمانشاه گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه ای در استان خواند و گفت: از هم اکنون برای جذب سرمایه گذار در این بخش برای سال آینده باید تلاش کنیم تا شاهد حضور گردشگران بیشتری باشیم.
وی همچنین با اشاره به اینکه طی یکی 2 سال اخیر قدم های خوبی برای کاهش مشکل بیکاری برداشته شده است، گفت: کاهش نرخ بیکاری حاصل تلاش مجموعه مدیران استانی بوده است که همچنان باید با جدیت ادامه داشته باشد.
بازوند گفت: هماهنگی دستگاه ها با یکدیگر، کمک بانک های استان در راستای پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی، تلاش برای تولید بیشتر و کمک به حضور سرمایه گذاران همگی می تواند به رشد اشتغال در کرمانشاه کمک کند.
استاندار کرمانشاه همچنین از برگزاری جلسه ای در اواخر هفته جاری با حضور بانک ها، اداره کل بازرسی، دیوان محاسبات و استانداری برای رفع مشکل اعطلای تسهیلات به واحدهای گردشگری خبر داد.
وی در پایان همچنین از روند جذب تخصیص اعتبار در سازمان صنعت، معدن و تجارت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و اداره کل گردشگری انتقاد و از مدیران آن ها خواست برای جذب اعتبارات بیشتر تلاش کنند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.