هوشنگ بازوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کرمانشاه یک استان ثروتمند است اما چون ما در معرفی و تبیین فرصت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ آن به خوبی عمل نکرده ایم، افکار عمومی و مردم استان بیش از همه، نداشته ها را می بینند.
بازوند گفت: همایش معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان کرمانشاه که به تازگی در تهران برگزار شد، تلاشی برای شناساندن ثروت های کم‌ نظیر و بی‌نظیر استان به سرمایه‌گذاران بود و این رویه باید تا جذب سرمایه لازم به صورت مستمر ادامه داشته باشد.
او تاکید کرد: البته گام دوم پس از معرفی ظرفیت ها و مزیت های نسبی استان، تسهیل ورود و ایجاد امنیت لازم برای سرمایه است که این کار جز با همکاری و هماهنگی تمام نهادها و دستگاه‌های دولتی و حکومتی و مردم و نخبگان استان شدنی نیست.
بازوند راه توسعه در استان را سرمایه گذاری و راه سرمایه‌گذاری را تولید ثروت دانست و گفت: باید تضمین سرمایه را به سرمایه گذار بدهیم، سرمایه او را حفاظت و حمایت کنیم و موانع سرمایه گذاری و تولید را برداریم در غیر این صورت سرمایه به عنوان یک جریان سیال به جاهای دیگری خواهد رفت.
همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه 17 دی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نفت و بیش از 500 سرمایه گذار در هتل «اسپیناس» تهران برگزار شد.
به گفته استاندار کرمانشاه در این همایش 10 تا 15 تفاهم نامه در زمینه گردشگری، خدمات، صنعت، کشاورزی و نفت و گاز با سرمایه‌ گذاران امضا شده است که البته ممکن است در نهایت تعداد کمی از این تفاهم نامه‌ها به قرارداد منتهی شود.
استان 2 میلیون نفری کرمانشاه با داشتن بیش از 2 هزار کیلومتر رودخانه و آبراه ظرفیت بسیار خوبی برای احداث سد، پرورش ماهی و توسعه و تولید انواع محصولات کشاورزی است در حالی که همزمان در بسیاری از استان‌ها مشکل آب برای سرمایه گذاران بسیار جدی است.
وجود 371 کیلومتر مرز با کشور عراق، داشتن پنج بازارچه مرزی و سه مرز رسمی، وجود بیش از 900 هزار هکتار زمین مرغوب، چهار فصل بودن استان، حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای خوب، وجود چهار هزار و 200 اثر تاریخی، ظرفیت های اکوتوریسم و توریسم درمانی، داشتن منطقه آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، کاهش سود بانکی برای سرمایه گذاران در مناطق مرزی و 13 سال معافیت مالیاتی در شهرک های صنعتی از دیگر مزیت‌های کرمانشاه برای سرمایه گذاران است.
همچنین به سرمایه گذاری‌های بزرگی که در مناطق مرزی استان سرمایه گذاری کنند تا 15 میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد تعلق می گیرد و نیمی از سود تسهیلات بیشتر از 15 میلیارد تومان هم از سوی دولت پرداخت می شود.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.