به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام حمید میرزایی روز پنجشنبه در جریان بازدید مشترک با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشتارگاه دام شهر سرمست گیلانغرب افزود: این ناظران ذبح شرعی متشکل از روحانیون اهل تسنن و تشییع هستند که در شهرستان های استان ناظر و شاهد بر انجام ذبح شرعی دام و طیور در کشتارگاه ها می باشند.
به گفته او اکنون در مجموع 18 کشتارگاه دام و طیور در استان کرمانشاه فعال است که در تمامی این کشتارگاه روحانی ناظر ذبح شرعی فعالیت دارد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه گفت: از مجموع کشتارگاه های استان، یک کشتارگاه صنعتی دام در بیستون و 12 کشتارگاه سنتی نیز در مابقی شهرستان های استان فعال است.
حجت الاسلام میرزایی افزود: همچنین اکنون پنج کشتارگاه صنعتی طیور نیز در استان کرمانشاه فعال است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در جریان این بازدید گفت: تلاش دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی تامین غذای حلال، بهداشتی و سالم برای مردم است.
حجت الاسلام احمد یوسفی نیا افزود: نظارت حلال در تمام کشتارگاه های کرمانشاه در حال انجام است که دامپزشکی کرمانشاه در رتبه نخست قرار دارد و تنها استانی هستیم که در بخش ها هم ناظر ذبح شرعی داریم.
نمایندگان ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه همچنین از اداره دامپزشکی شهرستان گیلانغرب بازدید کردند و با رئیس و پرسنل این اداره به گفت و گو نشستند.
به گزارش ایرنا؛ در استان کرمانشاه چهار میلیون و 650 واحد دامی و بیش از یک هزار و 333 واحد دامپروری صنعتی شامل 700 واحد مرغداری گوشتی صنعتی، 176 واحد گاوداری شیری، 181 واحد پرواربندی گوساله و 219 واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، 2 واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از 309 هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.
در استان کرمانشاه سالانه بیش از 451 هزار تن انواع محصولات دامی شامل 336 هزار تن شیرخام، 36 هزار و 300 تن گوشت قرمز، 63 هزار و 800 تن گوشت طیور، 11 هزار و 100 تن تخم مرغ و چهار هزار و 83 تن عسل تولید می شود.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.