پایگاه خبری پلیس روز جمعه به نقل از سرهنگ «علیرضا مرزبانی» اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی کارکنان انتظامی و اجرای طرح های مختلف در آبان ماه سال جاری دستگیری سارقان نیز 42 درصد در شهرستان کرمانشاه رشد داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین آمار کشف شده در ماه گذشته مربوط به کشف وسایل و قطعات خودرو، محتویات داخل خودرو و سرقت خودرو بوده است.
سرهنگ مرزبانی تصریح کرد: کاهش و کنترل جرائم سرقت، دستگیری سارقان، اراذل و اوباش ، معتادان متجاهر و مبارزه با مواد مخدر از جمله اولویت های کاری است که پلیس دنبال می کند.
جانشین فرمانده انتظامی کرمانشاه در ادامه به برخی اقدام های صورت گرفته توسط پلیس شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در آبان ماه امسال بالغ بر 750 فقره سرقت و بیش از 540 سارق نیز در این راستا دستگر شدند.
وی تصریح کرد: توقیف نیزدیک به 800 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متختلف از دیگر اقدام های صورت گرفته بود.
سرهنگ مرزبانی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته و با تلاش ماموران پلیس، 400 معتاد و 35 نفر از اراذل و اوباش نیز که برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بودند، دستگیر شدند.
این مقام انتظامی در پایان بر عزم جدی پلیس در راستای پیشگیری از سرقت و مبارزه با سارقان تاکید کرد و گفت: در این راستا از پلیس های افتخاری و شبگردان در راستای پیشگیری از سرقت استفاده می شود.

** کشف 19 فقره سرقت احشام
رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از انهدام باند سارقان احشام و کشف 19 فقره سرقت در این خصوص خبر داد و گفت: به دنبال کسب اطلاع ماموران مبنی بر اینکه اشخاصی با یک دستگاه خودرو پژو 405 و با تشکیل باندی چهار نفره در سطح استان به صورت شبانه اقدام به سرقت احشام می کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کاراگاهان دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سرهنگ «محمدرضا امیری» اظهار داشت: در تحقیقات بعمل آمده مشخص شد که متهمان به دلیل طر مرتکب شدن جرم های دیگری در زندان به سر می برند که با هماهنگی مقام قضائی، این افراد در اختیار کار آگاهان دایره عملیات ویژه قرار گرفتند.
وی خاطر نشان کرد: در بازجویی های ابتدایی، متهمان منکر ارتکاب هر گونه سرقتی شدند اما در ادامه و گسترش دامنه تحقیقات و بازجویی های انجام شده در نهایت لب به اعتراف گشوده و به 19 فقره سرقت احشام اعتراف کردند.
این مقام انتظامی افزود: متهمان در ادامه تحقیقات اعتراف کردند که احشام سرقت شده را به شخصی در یکی از شهرستان های توابع کرمانشاه فروخته اند، از این رو دستگیری وی نیز در دستور کار قرار گرفت و فرد مالخر اعتراف کرد که گوسفندان سرقتی را از سارقان دستگیر شده خریداری وبه فروش رسانده است.
وی همچنین از بازسازی محل های سرقت و شناسایی مالباختگان خبر داد و گفت: سارقان دوباره به زندان معرفی و تحقیقات بیشتر در این خصوص ادامه دارد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.