به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مساجد جامع شافعی، با تبریک ایام مبارک میلاد پیامبر اکرم (ص) به مردم متحد کرمانشاه، افزود: باید دست این مردم آگاه را ببوسیم و برای رفاه و امنیت آنان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های خود تصریح کرد: مردم و مسئولان بدانند که اتحاد خود را با پرهیز از تمرکز بر اختلافات و یا تهمت و افترا به یکدیگر متزلزل نکنند که این حرکت در مسیر اهداف دشمن است و تنها پیشرفت در وحدت در راستای توصیه و تاکید اسلام برای توفیق و نصرت جامعه اسلامی است.
ماموستا محمدی همچنین فضای عمومی در شهر کرمانشاه را سرشار از وحدت ارزیابی کرد و گفت: مراقب باشیم به این وحدت بنیادین را با برخی سخنان که فقط شادی دشمن را در پی دارد آسیب نزنیم چون زحمات زیادی در طول تاریخ برای این همبستگی کشیده شده است.
وی در بخش دیگری از خطبه ها با توصیه تقوای الهی به نمازگزاران به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد که می فرمایند نیکی ماندگار است و گناه فراموش نمی شود و خداوند حی و ناظر است پس از اعمال و احوال خود مراقبت نمایید.
ماموستا محمدی در تبیین این حدیث، افزود: این غفلت بزرگی است که فردی گمان کند می تواند در مقابل پروردگارش فریبکاری کند و عبادات واجب را به بهانه های واهی ترک نماید.
ماموستا محمدی با خوشامدگویی به شیخ خالد المولا مفتی اعظم عراق که قبل از خطبه های نماز جمعه با موضوع اهمیت امنیت و وحدت سخنرانی کرد، گفت: مردم کرمانشاه قدردان امنیت موجود هستند و برای استقرار امنیت دائم در عراق دعای خیر می کنند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.