شهرام تجری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران گمرک پرویزخان در عملیات بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خروجی این میزان گازوئیل قاچاق را کشف و ضبط کردند.
وی اظهار داشت: سوخت کشف شده به شرکت فرآورده های نفتی تحویل شد.
این مقام مسئول عنوان کرد: همچنین یک محموله قاچاق گوجه فرنگی به میزان 22 تن در مرز پرویزخان از توابع این شهرستان با هوشیاری ماموران گمرک کشف شد که سودجویان قصد داشتند به شکل غیرمجاز آن را از کشور خارج کنند.
سرپرست اداره کل گمرک پرویزخان گفت: این مقدار گوجه فرنگی بوته ای با عنوان گوجه فرنگی گلخانه ای اظهار شده بود که ماموران گمرک به تخلف اظهار آن پی برده و آن را ضبط کردند.
تجری اضافه کرد: ماموران گمرک پرویزخان در عملیات دیگری بیش از 6 تن سیب زمینی را که در کیسه های پیاز جاسازی شده بود با تیزبینی کشف کردند.
وی ادامه داد: پس از کشف این کالاهای قاچاق ، نسبت به توقیف کامیون و تشکیل پرونده برای متخلفان اقدام کردند و پرونده این متخلفان برای سیر مراحل قضایی و صدور حکم نهایی به دستگاه قضا ارسال شد.
با دستور وزیر صنعت معدن و تجارت ، صادرات سیب زمینی ، خوراک دام و طیور و گوجه و رب گوجه فرنگی ممنوع اعلام شده است.
شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز ، 2 معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی ، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این 2 مرز انجام می شود.
بیش از 54 درصد صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین انجام می شود.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.