کرم محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وسعت خرابی زلزله ویرانگر غرب کرمانشاه در آبان ماه پارسال و تخریب و آسیب دیدگی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی، دولت و ستادهای معین با همراهی دیگر نهادها و با مشارکت مردم اقدام های بسیار خوبی را در 9 شهرستان درگیر زلزله انجام داده اند.
نماینده استاندار کرمانشاه در امور بازسازی مناطق زلزله زده گفت: اقدام های صورت گرفته در مناطق زلزله زده استان در مقایسه با سایر زلزله ها در دیگر نقاط کشور نشان از همت والای دولت برای بازسازی خرابی ها و از سرگیری زندگی عادی مردم دارد به طوری که در طول هشت ماه گذشته ، عملیات ساخت و تعمیر 70 هزار واحد مسکونی یک رکورد بزرگ برای دولت محسوب می شود.
وی با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه و خبرنگاران در امر اطلاع رسانی در جریان زلزله از همان روزهای ابتدای زلزله تاکنون، افزود: انعکاس خوب مسایل و مشکلات و همچنین اقدام های صورت گرفته برای زلزله زدگان از سوی رسانه ها باعث شد که کار با سرعت بیشتری دنبال شود و شاهد حجم بسیار بالایی از حمایت های مردمی در امر کمک رسانی به مناطق زلزله زده باشیم.
وی گفت: مقاوم سازی واحدهای روستایی و بافت های فرسوده نیز فرصتی است که از قبل زلزله برای استان کرمانشاه ایجاد شد و از این رو با توجه به پیام وحدت بخش رهبر معظم انقلاب اسلامی و همت دولتمردان و همچنین تلاش ستادهای معین 12 گانه اکنون شاهد حجم بالایی از خدمات و اقدام های صورت گرفته در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه هستیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.