به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم استان در هفته گذشته برگزاری کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بود، طبق گفته استاندار کرمانشاه میزان صادرات استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد رشد داشته است.
هوشنگ بازوند در این جلسه اظهار داشت: این میزان رشد صادرات غیرنفتی کرمانشاه در حالی رخ داده که میانگین رشد صادرات غیرنفتی کشور در این مدت 13.5 درصد بوده است.
وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه ، استان کرمانشاه یک میلیارد و 633 میلیون دلار صادرات غیرنفتی داشته که امیدواریم روند رشد صادرات در نیمه دوم سال نیز ادامه داشته باشد.

** 10 ایستگاه «همه واقف باشیم» در کرمانشاه برپا می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه ، از دهه وقف به عنوان فرصتی برای احیا و تبلیغ این سنت حسنه یاد کرد و از برپایی 10 ایستگاه با عنوان «همه واقف باشیم» در سطح استان خبر داد.
حجت الاسلام آیت عباسیان در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت دهه وقف برگزار شد، اظهار داشت: در این دهه بیش از 20 برنامه اجرا می شود که دیدار کارکنان اوقاف و امور خیریه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اعزام 90 مبلغ به استان، عیادت از واقفان و تجلیل از اصحاب وقف مهمترین این برنامه ها هستند.
وی با بیان اینکه همایش یاوران وقف در هفت شهرستان برگزار می شود، گفت: برگزاری برنامه لبیک یا رسول الله در 12 بقعه متبرکه استان در روز رحلت پیامبر اکرم (ص)، اجرای زنگ انشاء با موضوع وقف در مدارس، اطعام و پذیرایی از دانش آموزان محروم و هم اندیشی با نخبگان به عنوان دیگر برنامه ها می باشد.

** راهپیمایی 13 آبان در کرمانشاه برگزار شد
راهپیمایی 13 آبان و روز مقابله با استکبار جهانی همزمان با سراسر کشور روز یکشنبه هفته گذشته با حضور گسترده و پرشور مردم و مسئولان در کرمانشاه برگزار شد.
این ‌راهپیمایی با حضور گسترده دانش آموزان، دانشجویان ، مدیران ، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم کرمانشاه از چهار راه مدرس تا مقابل مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد.
در این راهپیمایی مردم یک صدا شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ‌ بر ال سعود» را سر دادند.
حاضران در مراسم همچنین با سر دادن شعارهای «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست و الله اکبر خامنه ای رهبر» بار دیگر ولایتمداری خود را به اثبات رساندند.

** ایران یکی از چهار قدرت برتر جهان است
رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از چهار قدرت برتر جهان است که با اقتدار کامل در مقابل استکبار جهانی ایستادگی می کند.
حجت الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» در جمع مردم کرمانشاه در راهپیمایی 13 آبان اظهارداشت: ملت بزرگ ایران اسلامی راه مقابله و ایستادگی در برابر استکبار جهانی را انتخاب کرده اند.
وی افزود: رژیم های ضعیفی همچون آل سعود که راه سازش با استکبار جهانی را انتخاب کرده اند در ذلت به سر می برند و آمریکایی ها اموال آنان را غارت می کنند.

** عنوان استاندار نمونه پدافند غیرعامل به استاندار کرمانشاه رسید
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در همایش ملی «پدافند غیر عامل» که روز دوشنبه گذشته در سرسرای همایش های سازمان صدا و سیما در تهران برگزار شد، به عنوان استاندار نمونه معرفی شد.
در این همایش وزرای کشور و دفاع، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، نمایندگان وزارتخانه ها و استانداران کشور حضور داشتند.
در این همایش با اهدای لوح تقدیری از برنامه ها و تلاشهای موثر استاندار کرمانشاه در حوزه پدافند غیرعامل تجلیل به عمل آمد و به عنوان استاندار نمونه این حوزه معرفی شد.

** ریزش کوه به 2 واحد مسکونی در کرمانشاه آسیب زد
فرماندار شهرستان کرمانشاه اعلام کرد که ریزش کوه در شهرک «ظفر» شهر کرمانشاه به 2 واحد مسکونی شهروندان خسارت وارد کرد.
فضل الله رنجبر اظهار داشت: سنگ های کوه سقف یک منزل مسکونی را به صورت کامل تخریب و به سقف منزلی دیگری خسارت وارد کرد.
وی با بیان اینکه کسی در این حادثه جان خود را از دست نداده است، گفت: در این حادثه چهار نفر مصدوم شدند که توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.
فرماندار کرمانشاه افزود: 2 فرضیه بارش باران و زلزله برای ریزش کوه در منطقه ظفر مطرح است که اکنون در حال بررسی موضوع هستیم.

** مراسم سالروز وفات پیامبر اسلام در کرمانشاه برگزار شد
مراسم سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) روز چهارشنبه همزمان با 28 صفر با حضور هیات های مذهبی و عزاداران کرمانشاهی در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
در این مراسم مردم عزادار و مومن کرمانشاه در سوگ رحلت حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر الهی و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری و زنجیر زنی پرداختند.
یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار داشت: نقشه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان نمی تواند جوانان را از مسیر روشن رسول خدا (ص) منحرف کند.
حجت الاسلام «محمدحسن پاکراه» افزود: جهان اسلام بارها با حضور در تجمع های بزرگ دینی اثبات کرده که همواره از ارزش های ناب اسلامی دفاع می کند.

** 70 هزار واحد تخریبی و تعمیری مناطق زلزله زده بازسازی شد
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: عملیات ساخت و تعمیر 70 هزار واحد مسکونی و 9 هزار واحد دامی احداثی و تعمیری مناطق زلزله زده استان به پایان رسیده و در اولین سالگرد این حادثه (21 آبان) مورد بهره برداری قرار می گیرد.
هوشنگ بازوند در حاشیه بازدید از شهر زلزله زده سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگاران افزود: روند بازسازی و ساخت و ساز در سرپل ذهاب با تلاش های شبانه روزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و 12 ستاد معین استانهای مختلف بخصوص در روستاهای شهرستان مناسب است.

** نرخ بیکاری کرمانشاه در تابستان کاهش یافت
مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فصل تابستان 1397 را در استان کرمانشاه 16.4 درصد اعلام کرد.
استان کرمانشاه در حالی نرخ بیکاری آن در تابستان امسال 16.4 درصد اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 17.9 درصد یک و نیم درصد کاهش یافته است.
مرکز آمار ایران همچنین نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمانشاه در تابستان 97 را 43.2 درصد اعلام کرد که نسبت به سال قبل که 42 درصد بوده 1.2 درصد رشد نشان می دهد.
این مرکز همچنین میانگین نرخ بیکاری کشور در فصل گرم سال را 12.2 درصد اعلام کرد که نسبت به سال قبل که 11.5 درصد بود، هفت دهم درصد افزایش یافته است.

** همبستگی مردم همواره موجب شکست امریکا شده است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تقدیر از راهپیمایی عظیم مردم در 13 آبان گفت: در طول 40 سال گذشته همبستگی و حضور مردم در همه صحنه های انقلاب اسلامی منجر به شکست آمریکا شده است.
آیت‌الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و دانش آموزان گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان است که امریکا در آن هیچ نقشی ندارد و این مساله برای این کشور یک شکست بزرگ است که در طول 40 سال گذشته نتوانسته حتی یک روزنه نیز در آن بیابد.
وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در همه دسیسه ها و جنایات جهانی دست دارد، اظهار داشت : قدرت آمریکا نسبت به 40 سال پیش رو به افول است و هیمنه او در جهان ریخته شده و کشورهای دیگر با این کشور همراهی نمی کنند.
آیت الله علما، همچنین از کسانی که طرفدار مذاکره با آمریکا هستند، انتقاد کرد و گفت: این افراد با توجه به بدقولی و بدعهدی های آمریکا سیاست مداران و تحلیل گران خوبی نیستند، آمریکا امروزه در برابر مردم ایران خاضع است.

** تحریم های آمریکا علیه ملت ایران راه به جایی نمی برد
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به تحریم های اخیر آمریکا، گفت: این تحریم های ظالمانه همانند دیگر برنامه های آمریکا علیه ملت ایران راه به جایی نمی برد.
ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع شافعی، با بیان اینکه این برنامه های ظالمانه آمرکیا به منظور جدایی مردم از دولت طراحی شده است، افزود: حفظ وحدت و انسجام ملی ملت و دولت ایران می تواند این برنامه ها را خنثی کند.
خطیب جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه خطبه های نماز با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول به تمام مسلمانان، این ماه را ماه مولود پیامبر اکرم (ص) دانست.
ماموستا محمدی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرستاده خداست و قرآن به عنوان چراغ هدایت مسلمانان بر او نازل شده است.
وی از حضرت محمد (ص) به عنوان معلم اخلاق و انسانیت در تمام ادوار تاریخ نام برد و گفت: انجام دستورات پیامبر اکرم (ص) بر ما واجب و ضامن رستگاری همه انسان ها است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.