به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم مردم عزادار و مومن کرمانشاه در سوگ رحلت حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر الهی و شهادت امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری و زنجیر زنی پرداختند.
یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم اظهار داشت: نقشه ها و تهاجم فرهنگی دشمنان نمی تواند جوانان را از مسیر روشن رسول خدا (ص) منحرف کند.
حجت الاسلام «محمدحسن پاکراه» افزود: جهان اسلام بارها با حضور در تجمع های بزرگ دینی اثبات کرده که همواره از ارزش های ناب اسلامی دفاع می کند.
وی از پیاده روی اربعین به عنوان یکی از همین رویدادهای بزرگ فرهنگی و دینی یاد کرد و گفت: این رویداد هم اکنون به یک مقوله بزرگ بین المللی تبدیل شده و اجتماع بزرگ حسینی جهانیان را تحت تاثیر قرار داده و موجب حیرت همگان شده است.
وی با بیان اینکه پروردگار در قبال نعمت های بی شمار منتی بر سر بندگان قرار نداده، افزود: این نعمت ها بی پایان و بدون حد و مرز است و باید به خوبی از آن استفاده و برنامه زندگی خود را براساس دستورات اسلام تنظیم کرد.
این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: بعثت و پیامبری رسول خدا (ص) معنویت و انسانیت را آن هم در بین مردمی که با کوچکترین آداب اخلاقی بیگانه بودند رواج داد و آنان را از دوران جاهلی دور ساخت.
وی از تقوا، صبر و بردباری، توحید و اخلاق به عنوان خصوصیات شاخص پیامبر (ص) یاد کرد و گفت: تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) از تاکیدهای پیامبر اعظم (ص) به همه مسلمانان است که رعایت آن موجب رستگاری است.
حجت‌الاسلام پاکراه ، با تاکید براینکه مکتب پیامبر(ص) شاگردان بسیاری را پرورش داده، گفت: چراغ هدایت در مکتب رسول خدا (ص) برافروخته و روشن شد و جهان را نورانی ساخت، ایشان توانست به یاری پروردگار بساط شرک را از بین ببرد.
وی با تاکید براینکه پیامبر اسلام (ص) بهترین هدایتگر و الگوی جامع بشری است، اضافه کرد: هم اکنون برای تداوم این مسیر و حفظ آن مسئولیت سنگینی برعهده داریم.
این استاد حوزه علمیه یادآور شد، این حمایت باید در عمل با دفاع از ارزش های اسلامی و سبقت گیری در انجام امور خیر نشان داده شود.
پاکراه از نصرت زبانی به عنوان یکی دیگر از ویژگی های یاران تربیت یافته مکتب پیامبر یاد کرد و گفت: پروردگار بی نیاز است و انسان برای رستگاری به حرکت در مسیر واحد و پیروی از فرستادگان وی نیاز دارد که باید همه جوانان را با این مسیر آشنا کرد.
این مفسر قرآن کریم بر تلاش نهادهای فرهنگی و دینی در راستای ترویج ارزش ها ناب اسلام و مکتب پیامبر (ص) در بین نوجوانان و جوانان تاکید کرد.
ذکر مصیبت و قرائت زیارت پیامبر اکرم (ص) به همراه اجتماع دسته جات عزاداری و سینه زنی از دیگر برنامه های عزاداری در 28 ماه صفر شهر کرمانشاه بود.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.