به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: برای حل مشکلات بخش خصوصی باید راهکارهایی کارشناسی شده ارائه دهیم.
وی با بیان اینکه منافع بخش خصوصی را منافع خود می دانیم، گفت: با توجه به شرایط تولید و اقتصاد کشور باید همه دست به دست هم دهیم و برای رسیدن به اهداف مشترک تلاش کنیم.

**تاثیر جعفرآباد بر بازار مرغ
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به مشکلات بازار مرغ اشاره کرد و گفت: بازار فروش مرغ زنده در محلاتی همچون جعفرآباد، اجازه نمی دهد بازار مرغ در استان سر و سامان بگیرد.
بازوند با بیان اینکه باید این مشکل ریشه یابی شود، عنوان کرد: زنده فروشی مرغ زنده در کرمانشاه چندین برابر بیشتر از دیگر استان ها است.
وی یکی از دلایل بروز مشکل در بازار مرغ را نبود کشتارگاهی قوی در مرکز استان دانست و اظهار داشت: در بازدیدی که شب گذشته از محله جعفرآباد داشتم حدود هشت کامیون مرغ برای زنده فروشی در این محله خالی شد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کشتارگاه های مرغ به کف خیابان منتقل شده اند، گفت: امروز کشتارگاه های مرغ استان کرمانشاه با ظرف های پایین مشغول به فعالیت هستند.
بازوند ارزان تر بودن مرغ زنده را یکی از دلایل بروز مشکل برای کشتارگاه ها دانست و گفت: باید با کار کارشناسی این مشکل هرچه زودتر ریشه یابی و مرتفع شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با مرغداری های آسیب دیده در زلزله عنوان کرد: امهال تسهیلات مرغداری های آسیب دیده در مناطق زلزله زده در کمیته ویژه ای بررسی خواهد شد.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: این کمیته با دید فرصت سازی و کمک به واحدهای تولیدی آسیب دیده در زمینه امهال تسهیلات اقدام خواهد کرد.
جعفرآباد جزو محلات حاشیه ای کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه محسوب می شود.
در استان کرمانشاه 24 واحد مرغداری تخمگذار، 13 واحد پرورش بوقلمون صنعتی، 9 واحد مرغ مادر گوشتی و چهار واحد جوجه کشی وجود دارد.
در این استان سالانه 63 هزار و 800 تن گوشت طیور و 11 هزار و 100 تن تخم مرغ تولید می شود.
اکنون 9 کشتارگاه مرغ در استان فعال است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.