به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن صحرایی روز سه شنبه در نشست خبری که در سرسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد ، افزود: 15 موکب نیز از استان کرمانشاه در ایام اربعین امسال در کشور عراق بر پا می شود که پنج موکب بیش از سال گذشته است.
او در ادامه اظهار داشت: کسانی متقاضی برپایی موکب هستند، ابتدا باید مجوز بگیرند و برای کسب مجوز و شناسنامه نیز حتما موارد رعایت بهداشت و سلامت، نحوه ارائه تغذیه، ایجاد امنیت و سیرویس دهی آنها به زوار از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات تایید شود.
صحرائی ، موکب های سطح استان را از شهر کنگاور تا بخش حمیل اسلام آبادغرب عنوان کرد و افزود: متاسفانه با وجود آمادگی کامل مرز خسروی برای عبور زائران اربعین، کشور عراق باز هم به دلیل عدم توان ایجاد امنیت بین راهی آن سوی این مرز با باز شدن مرز خسروی مخالفت کرد و موکب ها به قبل از شهرستان اسلام آبادغرب تا حمیل انتقال می یابد.
موکب همان ایستگاه های صلواتی یا استراحت و تغذیه است که زوار سفرهای مذهبی شیعیان (بویژه اربعین) به اسم موکب از آنها نام می برند.

** نیم ضریح حضرت زینب (س) تا یک ماه دیگر مهمان مردم کرمانشاه است
رئیس ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات کرمانشاه با بیان اینکه صحن حضرت زهرا (س) در بارگاه امیر مومنان (ع) در نجف اشرف در ایام اربعین با گنجایش 200 هزار زائر افتتاح خواهد شد ، افزود: مردم کرمانشاه در بازسازی و ساخت این صحن مشارکت بسیار خوبی داشته اند.
صحرائی در ادامه به ساخت نیم ضریح حضرت زینب (س) از محل نذورلات مردم کرمانشاه اشاره کرد و گفت: هم اکنون نیم ضریح حضرت زینب (س) 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یک ماه دیگر در تل زینبیه که خیمگاه حضرت زینب (س) در کربلا است، نصب می شود.
وی با اشاره به اینکه نیم ضریح حضرت زینب (س) تا ماه دیگر مهمان مردم کرمانشاه است، از مردم خواست برای بازدید و زیارت آن به مسجد منتظری شهر کرمانشاه از ساعت هشت صبح تا هشت شب مراجعه کنند.
صحرائی در ادامه بیان داشت: تاکنون 60 گروه 20 نفری از مهندسان، کارگران و استادکاران کرمانشاهی برای بازسازی عتبات عالیات هر بار به مدت یک ماه اعزام شده اند.
او ساخت و بازسازی عتبات عالیات در همه مراحل از محل جمع آوری نذورات مردمی دانست و گفت: اصولا مرجعیت شیعه با کمک های دولتی در این بازسازی ها مخالفت کرده اند و اجازه چنین کاری را نداده اند.
ستاد بازسازی عتبات و پشتیبانی عراق در سال 1382 به همت جمعی از دوستداران اهل بیت (ع) و متخصصان ، معتمدان و خیران، با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری برای توسعه اماکن مقدس عراق تشکیل شد.
8066/3209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.