به گزارش خبرنگار ایرنا، سید قاسم جاسمی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی نابینایان که در محل آمفی تئاتر اداره بهزیستی کرمانشاه برگزار شد ، با تبریک فرا رسیدن 15 اکتبر که به عنوان روز جهانی عصای سفید نامگذاری شده، گفت: نباید اجازه داد تا این معلولیت به محدودیت تبدیل شود و باید همه مسئولان و مقام های کشوری تلاش کنند تا شرایط بهتری نسبت به سال های گذشته برای معلولان فراهم کنند.
وی اضافه کرد که از هیچ گونه کوششی در راستای ارتقای سطح جسمی، فکری، مالی و معنوی برای معلولان کوتاهی نخواهد شد.
جاسمی از بهزیستی به عنوان مهم ترین ارگانی یاد کرد که با مشکلات معلولان و روشندلان آشنایی دارد و تاکید کرد که این مجموعه از هیچ کوششی برای خدمت رسانی به معلولان کوتاهی نمی کند.
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در جلسه اخیر که با حضور محسنی بندپی در استانداری کرمانشاه برگزار شد عنوان کردیم که خواهان مطالباتی برای معلولان هستیم چرا که وی توانسته به عنوان رییس سازمان بهزیستی ارتباط مناسبی با مردم کرمانشاه و نمایندگان این دیار برقرار کند.
جاسمی با بیان اینکه بیان مطالبات از سوی نمایندگان مردم در سطح ملی تاثیرگذارتر است، افزود: از همه افرادی که به روشندلان و معلولان خدمت می کنند کمال قدردانی را داریم.
در ادامه معاون امور توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه از وجود چهار هزار و 648 نابینا در استان خبر داد.
نیلوفر اختیاری افزود: از این میزان سه هزار و 219 نفر زن و یک هزار و 429 نفر مرد، نابینا هستند.
وی اضافه کرد، تاکنون 361 نفر در استان شناسایی شده که به تنبلی چشم مبتلا هستند و 553 پایگاه بینایی سنجی در استان به فعالیت مشغول هستند.
از چهار هزار و 648 نابینای شناسایی شده در استان، بیش از یک هزار نابینا در مناطق روستایی قرار دارند.
پانزدهم اکتبر یا 23 مهر به عنوان روز جهانی نابینایان یا قانون عصای سفید نام گذاری شده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.