به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع این دانش آموزان کلاس اولی ، 400 دانش آموز قصرشیرینی و 2 هزار و 491 دانش آموز سرپل ذهابی هستند که امروز با پوشیدن لباس فرم به همراه والدین خود در مدارس حضور پیدا کردند.

** هیچ مدرسه کانکسی در قصرشیرین نداریم
مدیرآموزش و پرورش قصرشیرین در آیین نمادین جشن شکوفه ها در دبستان دخترانه لاله گفت: امسال در سطح شهر و روستاهای این شهرستان هیچ کلاس درسی در کانکس برگزار نمی شود و تمامی دانش آموزان در مدارس مسقف حضور می یابند.
کامران آبی افزود: قصرشیرین دارای 48 باب مدرسه است که از این تعداد پنج مدرسه شامل سه باب شهری و 2 باب مدرسه روستایی در زلزله 21 آبان سال گذشته تخریب شد.
وی اظهار داشت: ساخت 2 مدرسه روستایی در روستاهای «سید حاتم» و «آقابرار» پایان یافته و تمامی دانش آموزان روستایی در مدارس مسقف سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
مدیر آموزش و پرورش قصرشیرین گفت: همچنین ساخت سه باب مدرسه شهری نیز هم اکنون در دستور کار است و دانش آموزان این مدارس در نوبت مخالف مدارس دیگر تحصیل می کنند.
آبی ، زمان بهره برداری از سه باب مدرسه شهری در دست احداث را سال تحصیلی آینده بیان کرد.
این مقام مسئول ادامه داد: برای ارتقای وضع تحصیلی و رشد علمی دانش آموزان، والدین باید همراه و در کنار اولیای مدارس باشند.
وی از به صدا درآمدن زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی در اول مهر ماه با حضور سه هزار و 600 دانش آموز قصرشیرینی در 48 مدرسه شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت ، 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.

** کلاس های درس دانش آموزان سرپل ذهابی در مدارس دایر می شود
مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب نیز در مراسم نمادین زنگ شکوفه ها در مدرسه شهید سلیمانی گفت: کلاس های درس تمامی دانش آموزان این شهرستان در مدارس مسقف به صورت 2 نوبت صبح و ظهر برگزار می شود و هیچ مدرسه کانکسی امسال در سرپل ذهاب نداریم.
روح الله عباسیان افزود: امروز 2 هزار و 491 دانش آموز کلاس اولی و پیش دبستانی در شهرستان سرپل ذهاب همزمان با سایر کلاس اولی های سراسر کشور در کلاس های درس حضور یافتند.
وی اظهار داشت: امسال هفت هزار و 864 دانش آموز مقطع ابتدایی شهری و روستایی سرپل ذهاب در 169 مدرسه و 465 کلاس درس به فراگیری علم و دانش می پردازند که 225 فرهنگی و معلم کار تعلیم و تربیت دانش آموزان مقطع ابتدایی و پیش دبستانی این شهرستان را عهده دار هستند.
به گفته این مقام مسئول ، 18 باب مدرسه روستایی با 54 کلاس و 14 واحد آموزشی شهری با 159 کلاس درس با قدمت بیش از 30 سال در زلزله آسیب دید که با تلاش اداره کل نوسازی مدارس استان و خیران مدرسه ساز ، به جز مدارس آسیب دیده ، احداث واحدهای آموزشی جدید نیز در برنامه بازسازی قرار گرفته است.
عباسیان افزود: تاکنون عملیات احداث بیش از 50 واحد آموزشی با 291 کلاس درس در شهرستان سرپل ذهاب توسط خیران آغاز شده و مقدمات عملیات ساخت سایر مدارس نیز در دست اقدام است.
مدیر آموزش و پرورش سرپل ذهاب بیان کرد: عملیات مرمت 9 واحد آموزشی تعمیری نیز پایان یافته و علاوه بر این واحدهای آموزشی 15 کلاسه قیام و 9 کلاسه شهدای بانک مسکن و یک استخر آموزش شنا در شهر و 20 مدرسه روستایی با 51کلاس درس نیز از فردا (یکشنبه) با شروع سال تحصیلی از آن ها استفاده می شود.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت و 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.