به گزارش خبرنگار ایرنا، عاشورایی دیگر از راه رسید تا سراسر استان کرمانشاه همگام با دیگر مسلمانان جهان، رخت عزا به تن کرده و سوگوار امام مهربانی ها شوند.
دهم محرم مصادف با روز شهادت امام حسین (ع) و اصحاب و یاران باوفایشان در دشت کربلاست، روزی که به نقطه وحدت میلیون ها مسلمان تبدیل شده و عاشقان و شیفتگان آن حضرت از گوشه و کنار خود محفل عزای امام تشنه لبان را بر پا می کنند.
باز هم عاشورای دیگری از راه رسید تا میلیون ها عزادار با هر نژاد و مذهبی درس انسانیت و شجاعت و تسلیم نشدن در برابر ظلم را در مکتب حسین مرور کنند.
روز عاشوراست امروز، روزی که در آن امام تشنه لبان فریاد بی پاسخ «هل من ناصر ینصرنی» سر می دهد و اما پاسخی نمی شنود. اما امروز و پس از گذشت یک هزار و 379 سال از آن واقعه جانسوز، جهانی لبیک گویان و بر سر و سینه زنان به سمت حرمش می شتابند و اظهار ادب می کنند.
امروز هر انسان آزادی خواهی با هر نژاد و مذهبی خود را ریزه خوار خوان حسین (ع ) می داند و چشم به شفاعت شفیع روز محشر دارد.
همزمان با فرا رسیدن روز عاشورای حسینی (ع) مردم کرمانشاه نیز همگام با سایر مردم کشورمان و مسلمانان جهان به سوگ نشسته و در عزای سرور و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.
مراسم سوگواری عاشورای حسینی (ع) امروز با حضور هزاران نفر در جای جای استان برگزار شد و مردم در کنار هیات ها و دسته جات عزادار به سوگواری پرداختند.
در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به زبان های فارسی و کُردی به نوحه سرایی پرداختند و مردم عزادار نیز بر سر و سینه زدند و بر مصائب اهل بیت پیامبر (ع) عزاداری کردند.
مشابه این مراسم در نقاط مختلف استان کرمانشاه نیز برگزار شد و مردم با حضور در تکایا، مساجد، حسینیه ها و هیات های عزاداری، روز شهادت امام حسین (ع) و اصحاب و خاندان با وفایشان را به سوگ نشستند.
عزاداران حسینی در سطح شهرها و روستاهای استان کرمانشاه بعد از مراسم عزاداری به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) ، نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کردند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از 2 هزار هیات مذهبی است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.