حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: این تعداد از مبلغان که شامل روحانیان بومی ، مستقر و غیربومی اعزامی از قم هستند ، همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام، فعالیت خود را در مساجد و هیات های مذهبی شهری و روستایی آغاز می کنند.
وی اظهارداشت: این روحانیان علاوه بر سخنرانی در دهه نخست محرم ، نسبت به برگزاری کلاس های عقیدتی و گفتمان چهره به چهره برای دانش آموزان در دهه نخست ماه محرم اقدام می کنند.
امام جمعه سرپل ذهاب ، برپایی نماز جماعت ، پاسخگویی به سئوالات و شبهات شرعی ، گفتمان دینی ، بیان احکام و معارف دین ، سخنرانی در خصوص فلسفه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش ، آسیب شناسی ماه محرم و همراهی با هیات های مذهبی مناطق را از مهمترین وظیفه های مبلغان دینی در این ایام بیان کرد.
حجت الاسلام فاطمی نسب ، از اجرای برنامه های عزاداری شبانه ماه محرم در دهه نخست به صورت منظم توسط هیات های مذهبی در شهرستان خبرداد و اضافه کرد که برنامه عزاداری هر شب با تلاوت قرآن و سخنرانی توسط روحانی در ساعت 20 و 30 دقیقه آغاز می شود و تا ساعت 23 پایان می یابد.
وی گفت: در روزهای نهم و دهم محرم نیز هیات های عزاداری ساعت 9 صبح به بعد به اجرای برنامه عزاداری در سطح شهرستان می پردازند که پایان بخش این 2 برنامه عزاداری، اقامه نماز ظهر و عصر است.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با برخورداری از 48 کیلومتر نوار مرزی با عراق ، بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7399/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.