به گزارش خبرنگار ایرنا؛ کیوان کاشفی عصر چهارشنبه در جشنواره صنعت ملی چاپ و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این عرصه در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه، افزود: تکانه های ارزی در 6 ماه گذشته ، اقتصاد و بازار کشورمان را با مشکلات فراوانی روبرو کرده و باید برای کاهش تاثیرات این تکانه ها تدابیر مناسبی را بیاندیشیم.
او با تاکید بر اینکه باید مواد اولیه مورد نیاز چاپخانه های استان را تامین کنیم، گفت: کاغذ، فیلم و زینک از جمله نیازهای اصلی چاپخانه ها هستند و از آنجاییکه جزو کالاهای اولویه محسوب می شود مشمول تخصیص ارز واردات کالا می شود.
او بر فعال کردن تعاونی چاپ خانه داران استان نیز تاکید کرد و گفت: برای سر و سامان دادن به وضعیت چاپخانه ها باید این تعاونی فعال شود.
این فعال صنعت چاپ استان کرمانشاه در ادامه گفت: نوسانات ارز در کشور تا یکسال دیگر ادامه دارد و از این رو باید متکی به خود باشیم.
کاشفی در ادامه سخنان خود به فعالیت 46 چاپخانه و 150 واحد مرتبط با حوزه چاپ در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ در استان نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد.
او گفت: صنعت چاپ در استان کرمانشاه فاصله زیادی با کشور از نظر امکانات، تجهیزات و کیفیت دارد و نشریات و صنایع وابسته انتظار فعالیت چاپخانه مدرن را در استان دارند.
او تامین نقدینگی، رفع مشکلات مالیاتی و تجهیز فعالان صنعت چاپ به علم و دانش روز را از نیازهای صنعت چاپ در استان کرمانشاه دانست.
در این جشنواره از 26 تن از فعالان صنعت چاپ استان کرمانشاه با اهدای تندیس قدردانی شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.