علی اصغر پیوندی روز شنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات صلوات آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 640 پایگاه تا رسیدن به استانداردها کم داریم، اظهار داشت: امیدواریم با حمایت استانداری ها، فرمانداری ها، مردم و خیرین نسبت به ایجاد پایگاه های جدید در کشور اقدام کنیم.
وی افزود: جمعیت هلال احمر اکنون در 24 نقطه از کشور دارای پایگاه امداد هوایی است که قرار است تا چند ماه آینده سه فروند بالگرد دیگر به ناوگان فعلی با هدف تسریع در خدمات رسانی، اضافه شود.
پیوندی در خصوص تشکیل کمپین کاروان سلامت با هدف کمک به مردم مواجه با خشکسالی شرق کشور تاکید کرد: از روز یکشنبه 14 مرداد بطور عملی کار آبرسانی به مردم سیستان و بلوچستان توسط هلال احمر آغاز می شود.
وی با بیان اینکه هلال احمر در این رابطه پیشقدم شده است، یادآور شد: در سفر اخیر به سیستان و بلوچستان از نزدیک مشکلات و کمبود آب شرب در این استان و وضعیت بغرنج مردم منطقه را بررسی کردیم.
پیوندی از درگیری سه استان کرمان (شرق استان)، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با مشکل کمبود آب و خشکسالی خبر داد و گفت: این مشکل از سال های قبل وجود داشته اما امسال به دلیل گرمای هوا و کمبود بارندگی در منطقه سیستان و بلوچستان چشمگیر تر و نیازمند توجه ویژه تری است.
رئیس جمعیت هلال احمر کمک به مردم در شرایط سخت را وظیفه ذاتی این سازمان دانست و اضافه کرد: امیدواریم پیشقدم شدن هلال احمر در آبرسانی به مردم مواجه با خشکسالی باعث شود وزارتخانه و ارگان ها توجه جدی تری به سیستان و بلوچستان و مشکلات آن داشته و برای حل ساختاری آن گام بردارند.
وی در خصوص کمک های جمعیت هلال احمر به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: در این حادثه کمک های خوبی به مردم این منطقه داشتیم و اکنون خدمات رسانی هلال احمر از وضعیت حاد خارج و به حالت عادی بازگشته است.
پیوندی وضعیت انبارهای هلال احمر در کشور را قبل از زلزله کرمانشاه نامطلوب دانست و افزود: در این حادثه مقدار زیادی از این اقلام مصرف شد و اکنون انبارها به وضعیت قبل از زلزله برگشته است.
وی یادآور شد: با این وجود؛ وضعیت تعدادی از انبارهای هلال احمر (یک درصد مراکز استان ها و 2 درصد شهرستان ها) با میزان استاندارد فاصله دارد اما در تلاش هستیم این وضعیت را ارتقا دهیم.
رئیس جمعیت هلال احمر روز شنبه به منظور بازدید از پایگاه امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر کردستان، بازدید از مجتمع لجستیک گردنه صلوات آباد و شرکت در جلسه شورای اداری این جمعیت به کردستان سفر کرد.
علی اصغر پیوندی امروز همچنین برای دیدار با خانواده امدادگر شهید هلال احمر کوهسار فاتحی عصر شنبه به شهرستان کامیاران سفر می کند.
شامگاه جمعه 29 تیرماه امسال در تیراندازی افراد ناشناس به سمت آمبولانس جمعیت هلال احمر در سه راهی بیاره (خروجی کامیاران به سمت سنندج) این امدادگر به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای 11 پایگاه امداد جاده ای، 100 تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.