به گزارش خبرنگار ایرنا، کامبیز حسن زاده روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور اظهار داشت: در جامعه بخشی از مردم به سبب اعتمادی که به نظارت های ما دارند فرزندان خود را به باشگاه های ورزشی می فرستند و ممکن است تحت آموزش های نادرست از لحاظ مصرف مکمل ها قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه این موضوع با جدیت دنبال شده و وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته در خرید و فروش این مکمل ها داریم، افزود: در استان از تخلفات آشکاری که در این زمینه وجود داشت جلوگیری شده هر چند به صفر نرسیده اما وضعیت خوب است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: افراد زیادی بخصوص در شهرهای مرزی استان خواستار صدور مجوز برای فروش و عرضه اقلام با کیفیت و با اصالت در این حوزه هستند اما به هیچ عنوان نمی پذیریم چون تنها مکان مجاز به عرضه مکمل ها داروخانه است بدلیل اینکه نظارت کافی بر فعالیت آنها وجود دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در یک ماه گذشته گشت های مشترکی با مجموعه جهاد کشاورزی در زمینه سموم کشاورزی و عدم عرضه دارو در عطاری های انجام شده و در این زمینه از سایر استان ها پیشرو تر هستیم.
حسن زاده اضافه کرد: هم اکنون در بحث دارو در کشور شرایط ویژه ای وجود دارد و احتمال می رود حوزه قاچاق دارو مقداری رونق بگیرد بنابراین باید نظارت ها بیش از گذشته باشد.
وی با بیان اینکه داروخانه ها از سالم ترین مکان های ما به شمار می روند، گفت: هر چند نمی توان یک صنف را کاملا پاک و صنفی دیگر را کاملا غیرپاک تلقی کرد چون همه جا افراد سودجو هستند لذا باید نظارت بیشتر شده و با متخلفان برخورد جدی تری شود.
حسن زاده همچنین از ارگان های قضایی و انتظامی خواست در زمینه بازرسی ها و برخورد با متخلفان و افراد سودجو همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی کردستان داشته باشند.

**عرضه محصولات آرایشی بهداشتی نیازمند کنترل دقیق است
رئیس انجمن داروسازان استان کردستان نیز در این جلسه گفت: مخاطبان ما در زمینه استفاده از کالاهای سلامت محور طیف یا گرو خاصی نیستند بلکه عموم مردم هستند بنابراین با برگزاری چند جلسه و کارگروه به نتیجه چندان مناسبی در اطلاع رسانی نمی رسیم.
آرمان حسینی با بیان اینکه کنترل دقیقی بر روی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی وجود ندارد، تاکید کرد: بحث عواقب استفاده از کالاهای قاچاق سلامت محور بویژه لوازم آرایشی و بهداشتی باید به صورت گسترده اطلاع رسانی شده تا در مردم انگیزه و حس نیاز به اطلاعات در این زمینه ایجاد شود.
وی افزود: به عقیده ما پزشکان استفاده از وسایل آرایشی و بهداشتی صرفا برای زیبایی نیست بلکه برای پیشگیری از بیماری ها و استحکام بیشتر پوست است لذا باید تحت کنترل بسیار شدید قرار داشته باشند.
رئیس انجمن داروسازان کردستان با بیان اینکه خطرات استفاده از کالاهای غیراستاندارد بسیار زیاد است، یادآور شد: باید توسط افراد متخصص خطرات و عواقب ناشی از استفاده این مواد گفته شود تا سطح اطلاعات علمی مردم بالا برود.
وی با انتقاد از اینکه در بسیاری از جاها محصولات آرایشی و بهداشتی زیر صنف خواروبار فروشان است، گفت: وظیفه ما تزریق سلامت به جامعه است و اجازه نمی دهیم صنف های غیرمرتبط با تجهیزات بهداشتی، وارد این حیطه شوند.
دبیر کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: از آنجا که همه ما مصرف کننده محصولات سلامت محور هستیم باید به مصرف این نوع کالاها و اطمینان از استاندارد بودن آن توجه جدی نشان دهیم.
مظفر اسلامی نیا افزود: آمار شکایت بانوان بخاطر مصرف کالاهای آرایشی و بهداشتی قاچاق و بی کیفیت و مشکلاتی که دامن گیرشان شده افزایش پیدا کرده و می طلبد تلاش های جدی تری در این زمینه انجام شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.