مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: سال گذشته زمینه اشتغال سه هزار و 3770 نفر مددجوی کمیته امداد با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رسول شیخی زاده روز سه‌شنبه در همایش اشتغال و توانمندی مددجویان کمیته امداد در سنندج با بیان اینکه دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری به استان کماکان جاری و ساری است، گفت: نهضت عظیم خدمت‌رسانی در استان بعد از سفر رهبری در کردستان آغاز شد و کمیته امداد نیز از این مواهب برخوردار شد.

وی بهرهمندی امداد را از این سفر در عرصه های مختلف یادآور شد و افزود: در مضامینی چون جهیزیه و کمک هزینه، ایجاد اشتغال، کمک معیشت برای پوشش ۵۸ هزار خانوار، مسکن مددجویی و لوازم خانگی را دربرگرفته است.

شیخی زاده با اشاره به تصویب ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان امداد در سال ۸۸، افزود: با عنایت دفتر مقام معظم رهبری این مبلغ به ۲۹ میلیارد تومان اغتبار افزایش یافت.

مدیرکل کمیته امداد کردستان عنوان کرد: در سال گذشته به ۳ هزار و ۷۷۰ نفر به ارزش ریالی ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شد که خودکفا شدن هزار و ۲۷۸ خانوار را در پی داشت.

شیخی زاده تصریح کرد: از این میزان تسهیلات ۱۲ درصد برای مشاغل خانگی و ۸۸ درصد مربوط به طرح های خود اشتغالی بوده است.

وی ادامه داد: مجری ۲۴ درصد طرح‌های مذکور را زنان و ۷۶ درصد طرح های اشتغالزا را مردان نیز در سطح شهر و روستا تشکیل دادند.  

شیخی زاده برگزاری دوره های آموزشی را برای مهارت آموزی و توانمند سازی مددجویان مثبت ارزیابی کرد و گفت: بر مبنای این مهم دو هزار و ۸۵ نفر تحت دوره های آموزشی قرار گرفتند و در نهایت بستر خوداشتغالی را برای خویش فراهم کردند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت امداد از مددجویان خویش تا زمان خود کفا شدن کامل همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.