به گزارش ایرنا، این مسابقات با شرکت 32 تیم( 2 تیم از استان کردستان) از 31 استان کشور، انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت های المپیک به مدت 2 روز، 13 و 14 اردیبهشت در استادیوم 22 گولان سنندج برگزار شد.
در پایان رقابت ها و در نتیجه تیمی، قم با 49 امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داد، تهران با 46 امتیاز دوم شد و گلستان با 31 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.
همچنین همدان و زنجان هر کدام با 30 امتیاز به ترتیب در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند و خراسان رضوی با 27 امتیاز در رده ششم این رقابت ها جای گرفت.
این رقابت ها در ماده های 100، 200، 400، 800، 1500، 3000، 10 هزار متر پیاده روی، 2000 بامانع، 110 متر بامانع، 400 بامانع، پرش طول، پرش سه گام، پرش ارتفاع، پرش با نیزه، پرتاب وزنه، دیسک، نیزه و چکش، هفتگانه و دو امدادی برگزار شد.
در بخش انفرادی و در رشته پرتاب چکش، سهند نوری از آذربایجان غربی اول شد، احسان تاجیک از تهران در جایگاه دوم ایستاد و ابوطالب گرگانی از گلستان مقام سوم را کسب کرد.
در 2000 متر بامانع، علی مطهری منش از فارس بر سکوی نخست ایستاد، میلاد رضایی از اردبیل دوم شد و آرش قاسمی از همدان در جایگاه سوم قرار گرفت.
در پرتاب دیسک هم، احمدرضا غلامیان از کهگیلویه و بویراحمد مقام اول را کسب کرد، حسین یادگاری از خراسان رضوی بر سکوی دوم ایستاد و علی بهرامی از لرستان سوم شد.
در پرش بانیزه، علی محمد زابلی از قم بر سکوی نخست ایستاد، عرفان محمودی از تهران دوم شد و روح الله مصطفوی از یزد مقام سوم را کسب کرد.
در بخش 400 متر بامانع، حامد حسنی از یزد اول شد، سید فرزام آدینه فتح از خراسان رضوی در جایگاه دوم ایستاد و علیرضا رجبی از زنجان مقام سوم را کسب کرد.
در 800 متر، سبحان احمدی از کرمانشاه مقام اول را بدست آورد و محمد مقتدری و علیرضا حاج هاشمی هر 2 از اصفهان به ترتیب بر سکوی دوم و سوم قرار گرفتند.
در 200 متر، علی قاسم بابایی و محمدباقر محمدی هر 2 از قم بر ترتیب اول و دوم شدند و محمدصفا میرابی از گلستان مقام سوم را کسب کرد.
در پرش سه گام، حمیدرضا کیا و مبین مداحی هر 2 از گلستان به ترتیب بر سکوی اول و دوم ایستادند و علیرضا حقیقی از اصفهان جایگاه سوم را بدست آورد.
در رشته پرتاب نیزه، علی فتحی گنجی از لرستان جایگاه نخست را کسب کرد، مهدی عنایتی از ایلام بر سکوی دوم قرار گرفت و سجاد افشون از کهگیلویه و بویراحمد سوم شد.
در 3000 متر، محمدرضا جهانگردی و مهدی خزایی هر 2 از همدان مقام اول و دوم را از آن خود کردند و محمدحسین همتی از چهارمحال و بختیاری مقام سوم را بدست آورد.
در بخش رله سوئیسی(امدادی)، تیم قم سکوی نخست خود را به خود اختصاص داد، کرمانشاه دوم شد و البرز در جایگاه سوم قرار گرفت.
در رشته دهگانه نیز عرفان محمودی از تهران قهرمان شد، شهاب شبانی از اصفهان جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و معین مرادی از تهران رده سوم را به خود اختصاص داد.
در10 کیلومتر پیاده روی، محمد امین شرفی از کرمان قهرمان شد، علیرضا هوشمندی از همدان مقام دوم را کسب کرد و محمد حسین بدیه از ایلام در جایگاه سوم قرار گرفت.
نتیجه پرش طول نیز از این قرار بود: میلاد حنیفه از زنجان بر سکوی نخست ایستاد، حسین بیزار از تهران مقام دوم را بدست آورد و مرتضی عباسپور از خوزستان سوم شد.
در 400 متر، مهدی پرورش از کرمانشاه مقام قهرمانی را بدست آورد، محمدهادی صالح نیا از کرمان بر سکوی دوم ایستاد و مهرداد خوش لفظ از البرز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.
در 100 متر، علی قاسم بابایی و محمدباقر محمدی هر 2 از قم به ترتیب جایگاه اول و دوم را به خود اختصاص دادند و محمد صفا میرزایی از گلستان سوم شد.
در رشته 1500 متر، امیر محمد سعیدی از همدان اول شد، محمد باده افروز از لرستان بر سکوی دوم ایستاد و امیر رضا ثمودی از آذربایجان شرقی در جایگاه سوم قرار گرفت.
در رشته 110 متر بامانع، سید امیر حسین موسوی از زنجان بر سکوی نخست ایستاد، محمد حسین رفیعی از تهران جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و مرتضی عباسپور از خوزستان سوم شد.
در پرتاب وزنه، امیرحسین رحمانی از قزوین مقام اول را بدست آورد، سیدعلی هاشمی از قم دوم شد و علی حیدری از مازندران در رده سوم قرار گرفت.
در پرش ارتفاع، سید محسن حسینی از خراسان رضوی بر سکوی نخست قرار گرفت، حسین بیزار از تهران دوم شد و امیررضا نخعی ازخراسان رضوی جایگاه سوم را از آن خود کرد.
به گزارش ایرنا، روزهای یکشنبه و دوشنبه 16 و 17 اردیبهشت هم رقابت های دو و میدانی قهرمانی نوجوانان دختر کشور در استادیوم 22 گولان سنندج برگزار می شود.
480 ورزشکار کردستانی در رشته ها و رده های مختلف دو و میدانی فعالیت دارند.
7355/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.