به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز چهارشنبه در دیدار کارگران و تشکیلات کارگری کردستان به مناسبت آغاز هفته کارگر با بیان اینکه ظرفیت های توسعه اقتصادی در کردستان فراهم است، اظهار کرد: منابع آبی، باغات و اراضی کشاورزی، گیاهان دارویی و نیروی انسانی از ظرفیت های استان برای توسعه هستند.
وی افزود: فعال کردن این ظرفیت ها در توسعه استان نیازمند همت و مشارکت همه اقشار است ولی دستگاه های دولتی با حمایت خود، دانشگاهیان با انجام مطالعات علمی و بخش خصوصی با سرمایه های خود می توانند در این خصوص پیشقدم باشند.
آیت الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: در سال های گذشته اقدامات مناسبی برای توسعه یافتگی در کردستان بویژه برای اشتغال انجام و سرمایه گذاری های خوبی شده که برخی از این اقدامات به نتیجه هم رسیده است.
وی یادآور شد: در برخی موارد مشاهده می شود کارکنان در دستگاه های اجرایی برابر اقدامات توسعه ای مانع تراشی می کنند که کار این افراد در اصل خیانت به استان و مردم است.
نماینده ولی فقیه در کردستان اضافه کرد: نهادها و دستگاه های نظارتی استان در برابر ممانعت از پیشرفت و توسعه عکس العمل نشان بدهند و لازم است دست اندارکاران با دلسوزی بیشتری در این مسیر حرکت کنند.
آیت الله حسینی شاهرودی خواستار تمرکز بر تکمیل زیرساخت های استان به منظور ایجاد اشتغال برای کارگران شد و گفت: توجه به نیروی کار زمینه ساز رونق تولید برای کارفرمایان است.
وی حمایت از کالای ایرانی را وظیفه ای همگانی دانست و یادآور شد: نگاه ما باید هم در کیفیت کالاها و هم در تولید آن مبتنی بر ارزش افزوده باشد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در سخنانی گفت: مهمترین رکن ارج نهادن به کارگر در جامعه، حمایت از کالای ایرانی و خرید محصولات وطنی است که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و درایت امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده اند.
برهان صلواتی اظهار کرد: این شعار کلید حل معمای اقتصاد ایران است و اگر بخواهیم مشکل اشتغال استان را حل، اقتصاد را توسعه و ثروت در جامعه توزیع کنیم باید از کالای ایرانی حمایت کرد.
وی افزود: تحقق این شعار نیازمند همت 80 میلیون ایرانی است و فقط مربوط به یک قشر خاص نیست چون ثابت شده توسعه اقتصادی در هر جامعه نیازمند حمایت از تولید داخلی است.
در پایان این دیدار با اهدای لوح تقدیر از کارگران و فعالان حوزه کار استان کردستان تجلیل شد.
پنجم تا 11 اردیبهشت امسال به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است و 11 این ماه نیز روز جهانی کارگر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.