معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه شهرداری‌های شهرهای استان 150 میلیارد تومان از دستگاه های اجرایی طلب دارند، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید مطالبات شهرداری‌ها را تا پایان امسال پرداخت کنند.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در نشست مشترک شهرداران با مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: نه بخش دولتی و نه بخش خصوصی اجازه ندارند بدون اخذ پروانه از شهرداری‌ها ساخت و ساز انجام دهند.

وی افزود: اگر از گذشته دور هم این اتفاق افتاده باشد شهرداری‌ها کوتاهی کرده‌اند و نباید اجازه دهند ساخت و ساز بدون مجوز چه توسط دولت و چه بخش خصوصی انجام گیرد چرا که قانون این موضوع را تکلیف کرده و همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد: درآمد شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی از محل ساخت و سازها است و اگر این درآمدها به شهرداری‌ها داده نشود، امکان اداره شهرها وجود ندارد.

 قادری با یادآوری این واقعیت که مطالبات مردم و زندگی شهرنشینی با گذشته تفاوت کرده است، گفت: در شرایطی که مطالبات مردم برای ارتقای کیفیت خدمات در شهر هر روز در حال افزایش است، عدم پرداخت حق و حقوق شهرداری‌ها توسط بخش دولتی و خصوصی غیرقابل قبول خواهد بود.

معاون استاندار کردستان افزود: به همین دلیل استاندار محترم کردستان تکلیف کرده که مطالبات شهرداری‌ها باید در اولویت قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه شهرداریها موظفند در چهارچوب قانون عوارض دریافت کنند، تاکید کرد: شهرداریها باید به صورت مستند و مستدل و منطقی اقدام به محاسبه عوارض کنند و به شهرداریهایی که بدون کار کارشناسی برآورد عوارض انجام دهند، تذکرات جدی داده می شود.

 قادری این پرسش را مطرح کرد که اگر بخش دولتی پروانه برای ساخت و ساز اخذ نکند و حقوق شهرداری‌ها را پرداخت نکند چگونه انتظار پرداخت عوارض و مطالبات شهرداری‌ها از سوی مردم را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف نظر با شهرداریها در مورد برآورد عوارض در کمیسیون ماده 77 حل و فصل خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کردستان در پایان تاکید کرد: هر دستگاهی که اقدام به دریافت پروانه برای ساخت و ساز نکند، آن پروژه باید تعطیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.