حسین خوش اقبال شامگاه جمعه با حضور در غرفه ایرنا در هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان اظهار کرد: این سطحی نگری همچنین باعث شده بیش از هر زمان دیگری نیاز به کتاب و کتابخوانی در جامعه احساس شود.
وی با اشاره به اینکه کشاندن جامعه به این سطحی نگری از جمله توطئه های دشمن برای تضعیف نظام اسلامی است، افزود: برای مقابله با این توطئه ها تمام تلاش مردم و مسئولان باید روی ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی معطوف شود.
خوش اقبال تاکید کرد: با توجه به اینکه سطح مطالعه در جامعه ایران از وضعیت مناسبی برخوردار نیست دستگاه های حاکمیت بخصوص دولت باید در راستای تشویق و ترغیب جامعه به سمت و سوی کتابخوانی و مطالعه تلاش کنند.
وی به مشکلات ناشران و نویسندگان در تهیه کاغذ و مسایل مرتبط با چاپ اشاره کرد و یادآورشد: حضور در چنین نمایشگاه های و خرید کتاب بزرگترین قدردانی و حمایت از زحمات فعالان این عرصه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه مسئولان باید برای برگزاری نمایشگاه کتاب با حضور ناشران و نویسندگان بیشتر برنامه ریزی کنند، گفت: استان کردستان توانایی این را دارد که سالی 2 بار نمایشگاه کتاب در آن برگزار شود.
به گزارش ایرنا، هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و جوانان کردستان عراق،نماینده ولی فقیه و استاندار کردستان روز یکشنبه 13 اسفند با برپایی 230 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی سنندج گشایش یافت.
628 ناشر برای حضور در این نمایشگاه متقاضی شده بودند که 338 ناشر برای حضور در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب کردستان انتخاب شدند.
علاوه بر ناشران داخلی، 14 ناشر برجسته منطقه شمال عراق(اقلیم کردستان) دو هزار و 718 عنوان کتاب شامل 42 هزار نسخه را در این نمایشگاه عرضه می کنند.
هفتمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان پس از وقفه‌ای سه ساله 13 تا 18 اسفند ماه جاری با حضور ناشران برجسته و فعال کشوری و منطقه شمال عراق در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار شد.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.