محمد فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شاخص ترین طرح های عمرانی بانه شامل هفت طرح گاز رسانی به روستاهای شهرستان و خط آبرسانی از سد عباس آباد به شهر بانه است.
وی افزود: افتتاح ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه که با همکاری خیرین دانشگاه ساز احداث شده یکی دیگر از پروژه های شاخص است که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.
فلاحی تاکید کرد: طرح های آسفالت راه روستایی، بهسازی و بتن ریزی معابر، ساماندهی و تعریض پل ورودی شهر آرمرده از دیگر طرح های قابل افتتاح دهه فجر در این شهرتسان است.
فرماندار بانه افتتاح ساختمان آتش نشانی، افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه، افتتاح طرح برق رسانی به محلات بانه و بهره برداری از مرکز معاینه فنی را از دیگر برح های این شهرستان در این ایام اعلام کرد.
وی اضافه کرد: بیمارستان 98 تختخوابی رازی نیز یکی دیگر از طرح های شاخص ملی شهرستان بانه است که با حضور مسئولان کشوری و استانی اسفند ماه امسال به بهره بر داری خواهد رسید.
فلاحی به برخی برنامه های فرهنگی و هنری دهه مبارک فجر در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن های انقلاب در مراکز چهار بخش، برپایی نمایشگاه کتاب، اجرای آیین جنگ شادی، یادواره شهدا، غبار روبی گلزار شهدای سلیمان بک و تجلیل از برترین های کنکور سال 96 از جمله این برنامه ها است.
وی گفت: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر چند برنامه ورزشی شامل مسابقات جواب بازی و بازی های محلی، همایش پیاده روی خانوادگی، تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی برتر سال 96 و مسابقات دارت و طناب کشی در بانه برگزار می شود.
فرمانده سپاه بانه نیز گفت: در ایام الله دهه فجر امسال 22 طرح محرومیت زدایی توسط واحد بسیج سازندگی سپاه در شهرستان با اعتبار پنج میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
سرهنگ یوسف معروفی افزود: چهار مورد مرمت و بازسازی مساجد، 2 واحد مسکن محرومین، 2 زمین ورزشی و 11 مدرسه روستایی از جمله این طرح ها است.
وی اظهار کرد: این طرح ها با مشارکت مردم و واحد بسیج سازندگی سپاه با هدف محرومیت زدایی و ایجاد توسعه و عمران در روستاهای بانه اجرا شده است.
سرهنگ یوسفی محرومیت زدایی را یکی از اولویت های سپاه دانست و یادآور شد: امسال در راستای محرومیت زدایی و ادامه برنامه های مرتبط با آن، طرح هایی در روستاها و مناطق مرزی بانه تعریف و اجرا شده که در دهه فجر به بهره برداری می رسند.
به گزارش ایرنا، 805 پروژه و طرح عمرانی در مجموع با بیش از چهار هزار و 218 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال در کردستان به بهره برداری می رسد.
از 12 بهمن ماه 1357سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی تا 22 بهمن ماه 57 که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می شود و امسال سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: زینب طلایی**انتشار: عبدالله رحمانی
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.