به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، شادی غلامی عضو مجمع نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد جوانان استان کردستان در همایش ملی مجمع جوانان ایران اظهار داشت: نداشتن شناسنامه حقوقی برای سمن‌های مردم نهاد امروز به یک مشکل اساسی تبدیل شده و این به معنای نداشتن هویت حقوقی است و که امیدواریم مشکل ثبت شناسنامه‌های تشکل‌های مردم نهاد در وزارت کشور برطرف شود.
وی افزود: حضور پررنگ جوانان در زلزله کرمانشاه نشان داد آنان بازوان دولت هستند و از دولتمردان درخواست داریم از جوانان به عنوان دولت‌یاران و مشاوران فرهنگی استفاده کنند.

عضو مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان افزود: جوانان داوطلبانه عمر مفید و با ارزش خود را در راه خدمت بدون مزد و منت به جامعه صرف می‌کنند و در ساختار سازمان‌های مردم‌نهاد تجارب زیادی را به دست می‌آورند به همین دلیل خواستار در نظر گرفته شدن حق بیمه به عنوان پشتوانه آینده‌شان در فعالیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد هستند.

غلامی با تاکید بر اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به ویژه سمن‌های مناطق محروم کشور نیازمند حمایت‌های مالی دولت و مجلس برای توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای پنهان و کارآمد خود هستند، اضافه کرد: ما خواستار این هستیم که توانایی دولت در حمایت از سمن‌ها از ما دریغ نشود.

این عضو سمن‌های استان کردستان با تاکید بر اینکه خواسته سمن‌ها، شفافیت اقتصادی است، تصریح کرد:‌ سمن‌ها امید دارند که مسئولان صرفا شنونده آنها نباشند و برای برون‌رفت مسائل و مشکلات مطرح شده با مسئولیت‌پذیری خالصانه و صادقانه اقدام کنند. غلامی با انتقاد از اینکه هر روزه شاهد خروج نخبگان از این کشور هستیم، تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم که همچون تشکل‌های جوانان به رفع مشکلات و موانع اقدام کنند و امکانات لازم را برای ادامه فعالیت آنان در اختیارشان بگذارند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 848264
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.