به گزارش خبرنگار ایرنا، دبیر جشنواره ژیار روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: علاقه مندان در سه بخش فیلم کوتاه، عکس و فیلمنامه می توانند تا 20 اسفند آثار خود را برای شرکت در این جشنواره، ارسال کنند.
سالم صلواتی با بیان اینکه این جشنواره با هدف ترویج هویت فرهنگی و بومی منطقه برگزار می شود، افزود: این جشنواره با حضور استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، آذربایجان غربی، همدان و چهارمحال و بختیاری در روزهای 15 تا 17 اردیبهشت سال 97 برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه بخش فیلم در دو بخش مسابقه و جنبی برگزار می شود، تاکید کرد: بخش مسابقه شامل هر نوع اثر کوتاه است که در آن با شیوه های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربه گرا به ترویج فرهنگ بومی منطقه می پردازد.
صلواتی یادآور شد: در بخش جنبی نیز که بخش غیر رقابتی محسوب می شود فرصتی برای تبادل اندیشه ها و تجربه های هنرمندان و ایجاد زمینه ای مناسب برای ارزیابی جایگاه آثار فیلمسازان فیلم کوتاه پیش بینی شده است.
به گفته وی، این بخش شامل نمایش ویژه، بزرگداشت، مرور آثار، نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی است.
وی با اشاره به اینکه تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین 1394 باشد، اضافه کرد: حداکثر زمان برای آثار داستانی، پویانمایی و تجربه گرا 25 دقیقه و برای آثار مستند 40 دقیقه است.
دبیر جشنواره فیلم و عکس ژیار، بخش فیلمنامه را دارای 2 بخش آزاد و اقتباسی و بخش عکس را نیز شامل 2 بخش تک عکس و مجموعه عکس اعلام کرد.
صلواتی گفت: نهمین جشنواره ژیار در سال 94 برگزار شد و بدلیل برخی مشکلات بویژه مشکلات مالی امکان برگزاری دوره دهم آن در سال 95 نبود ضمن اینکه بدون حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امکان برگزاری این دوره نیز وجود نداشت.
به گزارش ایرنا، ثبت نام در جشنواره تنها از طریق اینترنت امکان پذیر است، بنابراین لازم است درخواست کنندگان با مراجعه به سایت www.iycs.ir علاوه بر تکمیل فرم، تقاضای شرکت در جشنواره آثار خود را آپلود کنند.
خبرنگار: امید بهمنی**انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.