رشید قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته تعداد دانش آموزان نیازمند تحت پوشش صندوق رفاه استان 60 هزار و 120 نفر بود که امسال این تعداد، 830 نفر افزایش داشته است.
وی افزود: منابع مالی این صندوق از محل کمک های داوطلبانه خیران، فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان تامین شده و به صورت نقدی و غیرنقدی در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار خواهد گرفت.
به گفته وی 16 شعبه صندوق رفاه دانش آموزی در استان کردستان فعال بوده و به دانش آموزان نیازمند خدمات حمایتی ارائه می دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به میزان کمک های اهدا شده به دانش آموزان در 2 سال گذشته اظهار کرد: در مجموع 26 میلیارد و 905 میلیون ریال به دانش آموزان نیازمند در طول این 2 سال تحصیلی کمک نقدی و غیر نقدی شده است.
به گفته وی 15 میلیارد و 245 میلیون ریال این میزان کمک، نقدی و 11 میلیارد و 660 میلیون ریال آن نیز به صورت غیر نقدی به دانش آموزان نیازمند کمک شده است.
صندوق رفاه دانش آموزی از سال 1384بطور رسمی در استان فعالیت خود را آغاز کرده و دارای اساسنامه، هیات امنا و هیات مدیره، مدیرعامل و بازرس است.
منابع مالی این صندوق از محل مبالغ اهدایی و داوطلبانه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان و خیران استان تامین و به حساب صندوق واریز می شود و توسط هیات مدیره و زیر نظر هیات امنا صرف کمک های درمانی، تحصیلی، پوشاک و مایحتاج ضروری دانش آموزان نیازمند خواهد شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: عبدالله رحمانی
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.