به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد آقاسی روز چهارشنبه در همایش تخصصی نو انگار با حضور مسئولان روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان کردستان اظهار کرد: روابط عمومی نباید سود محور باشد و فقط در مواق بحران فعال شود.
رئیس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با اشاره به اینکه روابط عمومی باید تعاملی باشد، افزود: این بخش از دستگاه یا سازمان نباید فقط امور تبلیغاتی را پوشش دهد.
آقاسی به برخی از کارهایی که یک روابط عمومی برای موفقیت باید رعایت کند اشاره و یادآور شد: اهمیت شخصیت انسان، وجود خصلت تبادلی، اهمیت به رضایت و خلاقیت، دانش و حقیقت محور بودن و داشتن قدرت بازاریابی از مواردی است که روابط عمومی موفق باید داشته باشد.
معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ایسپا نیز در این همایش شفافیت سازمانی، جریان آزاد اطلاعات و دسترسی سهل و آسان را از خصوصیات مهم روابط عمومی دانست و گفت: روابط عمومی باید به ذی نفعان، مشتریان و مردمی که به آن رجوع می کنند، پاسخگو باشد.
ابراهیم شیرعلی با بیان اینکه روابط عمومی مبتنی بر دانایی، مولفه های رسیدن به توسعه را فراهم می کند، افزود: مدیران و مسئولان روابط عمومی ها باید تولید دانش کنند و بتوانند آن دانش را در سازمان بکار گیرند.
وی سنجش اثربخشی مداخلات توسعه ای، ارزیابی تاثیرات اقتصادی و اجتماعی بر این مداخلات و سنجش میزان رضایت مشتریان و کارکنان سازمان را از دیگر خصوصیات مهم برای روابط عمومی ها دانست.
رئیس جهاد دانشگاهی کردستان هم در این همایش گفت: روابط عمومی رقیب رسانه ها نیست بلکه باید نهادی یاری دهنده و تسهیل گر رسانه ها و مردم در سازمان و دستگاه اجرایی باشد.
چیا سهراب نژاد با بیان اینکه آموزش یکی از رسالت های اصلی جهاد دانشگاهی است، تاکید کرد: تلاش کرده ایم در زمینه آموزش و پژوهش با دستگاه ها و سازمان های مختلف ارتباط داشته باشیم.
وی یادآور شد: رسالت اصلی ما اشتغالزایی نیست اما تلاش کرده ایم با ایجاد مشاغل خانگی زمینه اشتغال برای 2 هزار و 600 نفر در استان کردستان را فراهم کنیم.
خبرنگار: امید بهمنی** انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.