به گزارش خبرنگار ایرنا، لیلا آژیر روز چهارشنبه در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری کشور در خصوص تخصیص 30 درصدی سهمیه انتصاب مدیران به بانوان اظهار کرد: نماینده بانوان شاغل در ادارات باید نسبت به معرفی بانوان توانمند برای در اختیار گرفتن پست های مدیریتی تلاش کنند.
وی به تشکیل شورای ارتقای سلامت در ادارات استان نیز اشاره کرد و افزود: تشکیل این شورا به افزایش سلامت بانوان شاغل در ادارات کمک می کند.
آژیر در خصوص نقش بانوان در مقابله با کالای قاچاق تاکید کرد: بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و مدیران خانه می توانند با استفاده از کالاهای داخلی، در موضوع مقابله با قاچاق کالای خارجی نقش موثر خود را بهتر ایفا کنند.
وی با بیان اینکه معرفی کالاهای تولید داخل می تواند در زمینه پیشگیری از ورود کالاهای قاچاق تاثیر گذار باشد، یادآور شد: می توان با تشکیل کمپین حمایت از کالای ایرانی در فضای مجازی کارهای بیشتری انجام داد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این نشست با تاکید بر تلاش برای تولید کالاهای با کیفیت در کشور گفت: وقتی مصرف کننده از کالاهای داخلی احساس رضایت کند هرگز کالای خارجی و قاچاق نمی خرد.
کامبیز حسن زاده اضافه کرد: کالاهای سلامت محوری چون لوازم آرایشی و بهداشتی و مواد غذایی که به صورت مستقیم بر سلامت افراد تاثیر دارند باید حتما دارای اصالت باشند چون در غیر این صورت به سلامت جامعه آسیب می زنند.
وی یادآور شد: باید تولیدکنندگان به تولید کالای با کیفیت تشویق شوند تا مصرف‌ کننده بدنبال استفاده از کالای خارجی نباشد البته مصرف کنندگان نیز باید آموزش های لازم برای استفاده از کالاهای دارای اصالت را فرا گیرند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در 2 سال اخیر وزارت بهداشت طرحی با عنوان بر چسب اصالت برای شناسایی کالاهای سلامت محور اجرا کرده است تا مصرف‌ کننده براحتی بتواند کالای سالم را از کالای قاچاق تشخیص دهد‌.
به گفته وی، شماره 20008822 تنها شماره تماسی است که قابلیت استعلام بر چسب اصالت را دارد و قرار است کمپینی برای آشنایی عموم مردم با این شماره در کشور راه‌اندازی شود.
استان کردستان با یک میلیون و 600 هزار نفر جمعیت دارای 10 شهرستان و 29 شهر که از این تعداد 19 شهر تازه تاسیس است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.