به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری سنندج، حشمت الله صیدی روز دوشنبه در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات کردستان با بیان اینکه اغلب شهرداری‌های کشور بدلیل نبود درآمد پایدار و رکود بخش ساخت‌ و ساز با مشکل مالی روبه‌رو هستند، اظهار کرد: شهرداری سنندج به برخی ادارات و همچنین برخی پیمانکاران بدهکار است و از طرفی از تعدادی دستگاه‌های دولتی نیز طلب دارد.
وی افزود: در صورتی که دستگاه‌های دولتی با تعامل و همکاری لازم بتوانند طلب خود را به شهرداری پرداخت کنند این نهاد هم می‌تواند در خدمات‌رسانی شایسته به شهروندان و همچنین پرداخت برخی از دیون خود اقدام کند.
شهردار سنندج اضافه کرد: دیوان محاسبات به‌عنوان نهادی که بر تمامی فرآیند مالی دستگاه‌های دولتی که به نحوی از بودجه کشور استفاده می‌کنند نظارت دارد می‌تواند در وصول مطالبات شهرداری نقش مهمی ایفا کند.
صیدی یادآور شد: برای تحقق وصول مطالبات از دستگاه‌های دولتی این شهرداری آمادگی هرگونه همکاری و تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی را دارد.
وی ابراز امیدواری کرد با حمایت استاندار، پیگیری دستگاه‌های نظارتی و همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم نسبت به وصول مطالبات شهرداری اقدام و در رفع مشکلات و معضلات سطح شهر گام‌های مؤثری برداریم.
مدیرکل دیوان محاسبات استان کردستان نیز گفت: این نهاد به ‌عنوان دستگاهی که وظیفه حسابرسی اعتبارات دستگاه ‌های دولتی را بر عهده دارد آماده همکاری در زمینه رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها است.
مراد محمدی افزود: با توجه به تاکید استاندار کردستان مبنی بر پرداخت بدهی های دستگاه‌های دولتی به شهرداری، این نهاد نیز پیگیری های لازم را در زمینه وصول مطالبات انجام می دهد.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با جمعیتی حدود 500 هزار نفر با سه منطقه شهرداری، یک ناحیه شهری و سه ناحیه منفصل شهری اداره می شود.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی**انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.