کارگاه آموزشی دو روزه آمادگی و مقابله با حوادث طبیعی و آشنایی با آیین نامه طراحی ساختمان‌ها در برابر زلزله، (استاندارد 2800) در استانداری کردستان آغاز شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل شهری و شوراهای استانداری روز یکشنبه در این کارگاه آموزشی، اظهار کرد: با توجه به وقوع حوادثی چون زلزله اخیر کرمانشاه، برگزاری این قبیل کارگاه ها یک ضرورت به شمار می رود.

جمشید اسدی افزود: در این کارگاه آموزشی شهرداران، روسای شوراهای شهرهای استان و مسئولان فنی و اعضای شورای استان و کارشناسان فرمانداری حضور دارند.

وی با بیان اینکه شهرداریها، شوراها و نظام مهندسی در موضوع ساخت و ساز ذیمدخل هستند، گفت: خروجی این کارگاه باید فراگیری آموزش های لازم و پاسخ متقن به چرایی دلایل وقوع زلزله باشد.

اسدی تاکید کرد: باید از نتایج این حوادث برای  فعالیت‌ها استفاده شود، و مقررات 20 گانه و آیین نامه 2800 بکارگیری شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان خاطرنشان کرد: همه در مقابل جان و مال مردم مسئولیم، اما به دلیل عدم تجربه زلزله و نبود فرهنگسازی میان عامه مردم برای ساخت و ساز اصولی در این زمینه مشکل داریم.

وی در پایان افزود: خروجی این کارگاه باید ارتقای علم و دانش و آموزش آمادگی های لازم برای مقابله با مخاطرات طبیعی و حفظ جان و جلوگیری از تلفات باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.