بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در جلسه شورای توسعه شهرستان مریوان که با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای برگزار شد افزود: امید است که کارهای مطالعاتی اتصال خط آهن استان کردستان به مرز رسمی باشماق مریوان انجام گیرد تا زمینه توسعه هر چه بیشتر این منطقه فراهم شود.
وی مرز رسمی بامشاق را مهمترین عامل توسعه استان و حتی کشور عنوان کرد و گفت: اگر بتوان میزان بهره مندی از تبادلات مرزی را در این مرز افزایش داد می توان روند توسعه همه جانبه استان کردستان را فراهم کرد.
مرادنیا با اشاره به تردد روزانه بیش از یک هزار و 200 خودرو سبک و سنگین در مرز رسمی باشماق مریوان تاکید کرد: لازمه رونق اقتصادی استان و مریوان ایجاد زیرساخت های لازم در مرز بامشاق است.
وی با بیان اینکه با توجه به آمارهای موجود میزان تبادلات کالا از مرز ترکیه به اقلیم کردستان عراق از هشت میلیارد دلار به 2.5 میلیارد دلار کاهش یافته است تاکید کرد: بهترین فرصت برای افزایش میزان تبادلات کالا و ایجاد بازار در اقلیم کردستان عراق برای محصولات موجود و تولیدات داخلی کشور از طریق مرز رسمی باشماق به وجود آمده است.
او با بیان اینکه ویرانی های زیادی در عراق به دلیل جنگ با داعش رخ داده است ادامه داد: با توجه به اینکه این کشور نیازمند بازسازی است اگر از این فرصت ها به خوبی استفاده و زیرساخت های لازم برای مرز باشماق و شهرستان مریوان ایجاد شود، عامل محرک قوی برای توسعه استان خواهد بود.
استاندار کردستان گفت: در شهرستان های مرزی استان کردستان مردمانی فهیم همراه با پتانسیل های بسیار گسترده و وسیعی وجود دارد که مسئولان باید برای توسعه بیش از پیش این استان اهتمام کامل داشته باشند.
مرادنیا ادامه داد: در شهرستان مریوان پتانسیل های بسیار وسیعی در زمینه گردشگری و توریستی وجود دارد که با مشکلات عدیده ای مواجه است و نیاز است مسئولان باید این پتانسیل های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.
وی تاکید کرد: رفع مشکلات و معضلات موجود نیازمند اهتمام کامل مسئولان و کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.
7355/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.