به گزارش روز دوشنبه از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، سید محسن علوی اظهار کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه شب گذشته (21 آبان ماه) در استان‌های غربی کشور، کارشناسان برای بازدید از آثار و ابنیه تاریخی اعزام شدند که بر اساس گزارش‌های آنها هیچ آسیبی به این آثار وارد نشده است.
وی افزود: با توجه به نزدیکی استان کردستان با کانون زمین‌لرزه در استان کرمانشاه تصور ما بر این بود که احتمال دارد آسیبی به آثار و ابنیه تاریخی استان نیز وارد شود از این رو یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی کردستان به حالت آماده‌باش کامل درآمد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان ادامه داد: در همین راستا تعدادی از کارشناسان این اداره‌کل در شهرستان‌های مختلف استان برای بررسی و سرکشی به آثار و ابنیه تاریخی به مناطق مختلف اعزام شدند که بر اساس گزارش‌های ارسالی از سوی این کارشناسان، هیچ‌گونه آسیبی به آثار و ابنیه استان وارد نشده است.
به گزارش ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
دریافت و تنظیم: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.