به گزارش ایرنا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قروه گفت: بیش از 30 عنوان برنامه همزمان با دهه وقف در شهرستان قروه برگزار می شود.
حجت الاسلام عباس ایزدی در نشست خبری افزود: اعزام روحانیون و مبلغین به روستاها، برپایی ایستگاه خیمه های معرفت، تهیه ویژه نامه وقف و احسان ماندگار، دیدار با خانواده های شهدا، همایش وقف و دانش آموز و نواختن زنگ وقف در مدارس از برنامه های هفته وقف در شهرستان قروه است.
به گفته وی از دیگر برنامه هفته وقف در این شهرستان برگزاری مسابقه دانش آموزی انشاء نویسی، محفل انس با قرآن کریم، تجلیل از فعالان قرآنی، همایش وقف و بانوان، برپایی ایستگاه وقف و سلامت، همایش یاوران وقف و تجلیل از فعالان وقف، همایش وقف و دانشگاه، برپایی نمایشگاه همه واقف باشیم و راه اندازی انجمن یاوران وقف است.
این مسئول افزود: تشکیل ستاد هفته وقف با حضور ادارات، تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی، نشست خبری با اصحاب رسانه، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری یادواره شهدا در امامزاده هاجر و امامزاده سارا از جمله برنامه های این دهه است.
حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اجرای وقف مصحف شریف اظهار کرد: در وقف مصحف شریف اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت تا خیرین در وقف قرآن کریم حضور داشته باشند.
وی از برگزاری اولین همایش وقف و حوزه های علمیه در استان کردستان در شهرستان قروه خبر داد و گفت: با برگزاری این همایش در تلاش هستیم تا خیرین را به سمت وقف در حوزه های علمیه بیش از پیش ترغیب نماییم چرا که تقویت حوزه های علمیه برابر با تقویت اعتقادات دینی و مذهبی در خانواده ها است.
وی اهداف این برنامه ها را ترویج فرهنگ وقف در راستای ایجاد موقوفات جدید و مورد نیاز جامعه؛ اجرای برنامه های فرهنگی و ارائه گزارش عملکرد اداره اوقاف دانست.
دهه آخر صفر هر سال بر اساس مصوبه شورای عالی فرهنگی به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است و 25 آبان تا 4 آذر ماه دهه وقف است و هر روز این دهه با یک نام نامگذاری شده است.

**اولین آموزشگاه رانندگی پایه 2 در قروه افتتاح شد
برای اولین بار آموزشگاه رانندگی پایه 2 با حضور فرماندار و برخی از مسئولان شهری در شهرستان قروه افتتاح شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قروه در آئین افتتاح این آموزشگاه رانندگی گفت: به دلیل نبود آموزشگاه پایه 2 در این شهرستان همشهریان برای آموزش و گرفتن گواهینامه پایه 2 باید به سنندج و همدان مسافرت می کردند.
سرهنگ محمد محمدی افزود: حدود 40 نفر در طول ماه برای گرفتن گواهینامه پایه 2 مراجعه می شود که در طول سال به 500 نفر می رسد.
وی ادامه داد: با افتتاح این آموزشگاه از پنج هزار سفر همشهریان به شهرستان های همجوار جلوگیری می کند.
به گفته وی زیر بنا این آموزشگاه 130 متر و پارکینگ 200 متر است و یک میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده است.
سرهنگ محمدی اظهار کرد: پس از پیگیری نزدیک به 1 سال بالاخره مجوز راه اندازی اموزشگاه راهنمایی و رانندگی پایه دو برای شهرستان قروه صادر شد و فرصت اشتغالزایی برای 12 نفر مستقیم فراهم کرده است.
وی با اشاره به گواهینامه پایه 2 برای خودروهای تا هفت تُن است گفت: در شهرستان قروه چهار آموزشگاه راهنمایی و رانندگی وجود دارد اما نبود سالن برای برگزاری آزمون یکپارچه از مشکلات اصلی شهرستان است.
سرهنگ محمدی گفت: اگر آموزشگاه پایه یک با حمایت و همکاری مسئولان در شهرستان راه اندازی شود می تواند اشتغالزایی 12 نفر را فراهم کند.
خبرنگار: سارا صالحی**انتشار: امید بهمنی
7345/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.