به گزارش خبرنگار ایرنا، در این 2 هفته بیشتر مواقع اعضای کتابخانه ها امکان امانت گرفتن کتاب ندارند و تنها کتاب هایی که به امانت گرفته اند را می توانند به دشواری پس دهند و شیوه کار هم به این شکل است که کارکنان کتابخانه اسم عضو را یادداشت می کنند تا در زمانی که اینترنت مرکز وصل شد آن را ثبت کنند.
در این بین مدیرکل کتابخانه های استان کردستان با انتشار اطلاعیه ای ضمن عذرخواهی از اختلال پیش آمده گفته است که با همکاری مخابرات استان مشکل بزودی رفع می شود.
اسماعیل احمدی افزود: این مشکل ناشی از عملیات اصلاح زیرساخت های شبکه های ارتباطی در مخابرات استان است که به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی در حال اجراست و بزودی برطرف می شود.
وی با بیان اینکه مشکل در تمام کتابخانه های عمومی سطح استان وجود دارد، ادامه داد: در برخی کتابخانه ها اینترنت قطع است و در برخی دیگر خدمت رسانی به کندی صورت می گیرد.
احمدی با بیان اینکه طی چند روز اخیر به صورت مرتب با شرکت مخابرات استان و ارتباطات زیرساخت در تماس بوده ایم، تاکید کرد: با وجود این مشکلات، همکاران و کتابداران کتابخانه های عمومی به مراجعان و اعضا خدمت رسانی می کنند هر چند ممکن است بدلیل مشکل اینترنت این امر با کندی صورت گیرد.
در حالیکه مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از پیگیری مرتب از طریق شرکت مخابرات سخن می گوید مدیر عامل شرکت مخابرات کردستان با تایید این مشکل می گوید، نامه کتابخانه های عمومی کردستان روز گذشته به این شرکت رسیده است.
آزاد حکمت افزود: مشکلات پیش آمده در اینترنت کتابخانه ها مربوط به ارتقای سیستم ها نیست و در حال پیگیری علت بروز ان و رفع مشکل هستیم.
به گفته وی، پس از اینکه اختلال ایجاد شده به مخابرات اطلاع داده شد، در بررسی های اولیه در این شرکت مشکلی از طرف مخابرات رویت نشد.
اختلال در عملکرد کتابخانه های استان کردستان به مدت 2 هفته زمان کمی نیست و انتظار می رفت این دستگاه با سرعت عمل بیشتری اقدام به رفع می کرد تا کتاب خواندن معطل اینترنت نشود.
اینترنتی که علاوه بر اینکه بدلیل فراهم کردن شرایط برای گسترش فضای مجازی متهم به عامل اصلی کاهش مطالعه شده اما امروز نبود آن موجب کاهش مطالعه شده است.
در واقع همین وابستگی کتابخانه ها برای ارائه خدمات به امکان اینترنت و نبود یک بستر پشتیبان است که در نبود آن عملکرد این نهاد را با مشکل مواجه می کند.
مشکل رخ داده به هر دلیلی باشد و مربوط به هر دستگاه و ارگانی باشد نیاز به رفع سریعتر آن می رفت.
اداره کل کتابخانه های کردستان حتی می توانست تا زمان رفع کامل این مشکل از اینترنت پشتیبانی به صورت موقت بهره بگیرد تا در شرایطی که میزان مطالعه بسیار پایین است با مشکلات ایجاد شده از تعداد کسانی که با بهره گیری از کتابخانه ها به مطالعه کتاب و نشریات می پردازند، کاسته نشود.
استان کردستان با 10 شهرستان و یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارای 49 باب کتابخانه عمومی نهادی و 36 باب کتابخانه مشارکتی و 35 هزار نفر عضو است.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.