حسن خدابنده لو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آواره شدن مردم میانمار از خانه و زندگی اظهار کرد: امروز کشورهایی که ادعای حقوق بشر و آزادی ملت ها می کنند در برابر فجایع و بی عدالتی های علیه مردم میانمار سکوت اختیار کرده اند.
وی با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری برای همدردی با آواره گان میانماری و کمک های بشر دوستانه به آنها افزود: در همین راستا جمعیت هلال احمر توانسته کمک های زیادی جمع اوری و برای مردم میانمار ارسال کند.
خدابنده لو تاکید کرد: مردم نوع دوست و خیر استان کردستان در راستای کاهش درد و رنج مردم مظلوم میانمار می توانند کمک های نقدی خود را از طریق شماره حساب 99999 و یا شماره کارت 6104337770064606 نزد بانک ملت واریز کنند.
به گفته وی، کمک های نقدی پس از واریز به حساب جمعیت هلال احمر برای تهیه اقلام ضروری مورد نیاز مردم میانمار هزینه و از طریق صلیب سرخ جهانی برای استفاده در اختیار مردم میانمار قرار می گیرد.
هم اکنون 10 پایگاه جهت دریافت کمک های مردمی در شهرستان های استان کردستان مستقر شده و آماده دریافت کمک های جنسی، اقلام غذایی و دیکگر مایحتاج مردم است.
به گزارش ایرنا، در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.
براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر دهها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.