به گزارش ایرنا، محمد رضایی روز شنبه در چهارمین همایش مصون سازی زیرساخت های کالبدی استان اظهار کرد: تدوین طرج جامع پدافند غیرعامل استان از برنامه های راهبری این اداره کل در سال جاری است و مورد تایید شورای پدافند و شورای برنامه ریزی استان نیز قرار گرفته است.
به گفته وی، تاکنون برای تدوین این طرح شرکت های مشاور وابسته به دانشگاه های استان کردستان اعلام آمادگی کرده اند و در اولین فرصت تدوین آن با محوریت بخش های زیستی، سایبری، مردم محوری و کالبدی مناطق حیاتی، حساس و قابل حفاظت استان انجام می شود.
وی تدوین این طرح را راهگشای موفقیت برنامه های پدافند غیرعامل کشور در استان دانست و ادامه داد: از دیگر برنامه های مکمل این طرح انعقاد تفاهم نامه ها با دانشگاه ها و مراکز علمی است تا بتوان با استفاده از توان علمی راهکارها و اسناد پدافندی را به صروت بومی بکاربست.
مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان تاکید کرد: هم اکنون 2تفاهم نامه در استان با اداره کل کتابخانه های عمومی برای ارائه منابع پژوهشی و جهاد دانشگاهی برای انجام طرح های علمی و پژوهشی منعقد شده است.
رضایی یادآور شد: همچنین در هفته جاری نیز تفاهم نامه دیگری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کشور منعقد می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمین همایش مصون سازی زیرساخت های کالبدی در کردستان همزمان با سراسر کشور و به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور مدیران و کارشناسان حوزه های فنی دستگاه های اجرایی استان کردستان در سالن آمفی تئاتر شرکت مخابرات برگزار شد.
در این آیین سخنان سردار غلامرضا جلالی زاده رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز از طریق ویدیو کنفرانس پخش شد.
6 تا 12 آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده و شعار امسال هفته پدافند غیر عامل، «پدافند غیر عامل، حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور» است.
پدافند غیر عامل، در واقع همان دفاع غیر مسلحانه در برابر دشمنان است که با کاهش آسیب پذیری، افزایش بازدارندگی و همچنین ارتقای پایداری ملی، معنا می یابد.
خبرنگار: حسن حسین زاده ** انتشار: مجید سلیمانی
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.