به گزارش ایرنا، فردین کمانگر که مدیر خانه مطبوعات کردستان نیز هست، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور حمایت از نشریات محلی، فعالان رسانه‌ای، انسجام‌ بخشی و نظارت درست و منطقی بر دفاتر نشریات سراسری در استان‌های مختلف کشور اجرای این طرح تصویب شده است.
وی افزود: با انسجام پیش آمده در عرصه مدیریت بر فعالیت‌های مطبوعات در کشور، فعالیت‌های منسجم معاونت مطبوعاتی و استفاده از سامانه جامع رسانه‌های کشور شاهد اقدامات ارزنده‌ای در سال‌های اخیر برای حمایت از روزنامه‌نگاران و شاغلان اصلی این حوزه صورت گرفته است.
کمانگر تاکید کرد: بدلیل نبود ساز و کارهای مناسب در خصوص راه‌اندازی دفاتر نمایندگی نشریات سراسری در استان‌های مختلف کشور و حضور افراد غیر رسانه‌ای در مدیریت این دفاتر شاهد صدمات بسیاری به عرصه اطلاع ‌رسانی، شغل حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و خبرنگاری در استان‌ها بوده ایم.
وی یادآور شد: این روند با راه‌اندازی سامانه جامع رسانه‌های کشور و سامانه جامع خانه ‌های مطبوعات در مسیر اصلاح قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: طی چند هفته اخیر نیز نامه‌ای از سوی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به استانداران کل کشور ارسال شده و در این نامه، فعالیت‌های خانه مطبوعات و افراد و رسانه‌هایی که از سوی معاونت مطبوعاتی رسمیت دارند تشریح شده است.
مدیر خانه مطبوعات ایران گفت: استان کردستان یکی از معدود استان‌هایی است که از وجود یک روزنامه محروم است اما در کنار این محرومیت شاهد فعالیت گسترده دفاتر نشریات سراسری در این استان هستیم که همین امر موجب نارضایتی چندین ساله فعالان رسانه‌ای در این استان و رسانه‌های محلی شده است.
وی اظهار کرد: با اجرای طرحی که از سوی خانه مطبوعات کردستان تدوین شده است هیچکدام از فعالان در دفاتر نشریات سراسری شغل خود را از دست نخواهند داد بلکه این عرصه انسجام بیشتری پیدا می کند.
به گفته کمانگر، در این راستا تا 2 سال آینده برای افراد جدید پروانه فعالیت صادر نخواهد شد که این مهم به نفع افراد فعال در این عرصه است.
وی افزود: بر اساس این طرح هر فرد تنها می‌تواند نمایندگی 2 روزنامه سراسری را داشته باشد و پروانه فعالیت برای بیش از دو نشریه سراسری در استان کردستان صادر نخواهد شد.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.