به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی روز سه شنبه در دیدار مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ظرفیت ها و پتانسیل ارزشمند اقتصادی در استان کردستان وجود دارد، اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال و تولید ثروت در استان باید به بهترین شکل از ظرفیت های موجود استفاده کرد.
وی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، استقلال و خودکفایی و تولید ثروت کشور نیازمند فرهنگ کار و تلاش بیشتر و بهتر در جامعه است لذا مسئولان موظف هستند برای ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری و ایجاد رفاه عمومی در جامعه اقدامات اساسی انجام دهند.
آیت الله حسینی شاهرودی سرمایه گذاری در استان کردستان را یکی از نیازهای مهم برشمرد و تاکید کرد: سرمایه گذاری در استان باید مردمی شود و بخش خصوصی در امر سرمایه گذاری مشارکت بیشتری داشته باشد.
به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، به منظور تولید و سرمایه گذاری در استان باید مردم را به سمت و سوی سرمایه گذاری در بخش های مختلف ترغیب و تشویق کرد.
وی معدن را یک از ظرفیت های مهم استان کردستان اعلام کرد و افزود: صنعت و معدن کردستان باید در خدمت مردم باشد و صنایع بتوانند ارزش افزوده ایجاد کنند.
** نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه نیازمند تغییر نگرش مردم است
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور فرهنگی گفت: فرهنگ کار و تلاش در جامعه باید نهادینه و ترویج شود البته برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه نگرش افراد در زمینه اشتغال باید تغییر کند.
حجت الاسلام عبدالرحیم شهسواری نیز در این دیدار با اشاره به اینکه از دیدگاه اسلام، بیکاری مذموم و کار و فعالیت یک ارزش و عبادت محسوب می شود، اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در جامعه نیازمند تغییر نگرش افراد در زمینه اشتغال است.
وی نبود اشتغال و بیکاری را مهمترین مساله کشور دانست و افزود: همه مسئولان موظف هستند برای رفع مشکل بیکاری، ایجاد اشتغال در جامعه را اولویت کارهای خود قرار دهند.
حجت الاسلام شهسواری با اشاره به اینکه در راستای ایجاد اشتغال در استان ها سرمایه گذاری یک اصل است، یادآور شد: سرمایه گذاری برای اشتغال یک وظیفه است ولی بسترها و زیر ساخت ها برای سرمایه گذار در جامعه باید فراهم شود.
وی لازمه سرمایه گذاری و ساماندهی مشکل اشتغال را برنامه ریزی مهارت و تغییر نگرش در اشتغال دانست و تاکید کرد: نهادینه کردن فرهنگ کار مشروع و فعالیت اقتصادی در جامعه باید به عنوان حرکت مقدس تلقی شود.
مشاورز وزیر تعاون در امور فرهنگی گفت: امروز مدیران زیر چرخ حمایتی ولایت فقیه قرار دارند و حذف بوروکراسی اداری و سوق دادن جامعه به سمت و سوی مشاغل پر جذبه امری ضروری است.
حجت الاسلام شهسواری رسالت روحانیون را در جامعه خطیر ارزیابی کرد و گفت: روحانیون فرهنگ خدمتگذاری به مردم و همنوعان و دستگیری نیازمندان را در جامعه ترویج کنند.
وی از روحانیون جامعه به عنوان پرچمداران فکری و معنوی و رهبرانه دینی جامعه نام برد و اضافه کرد: روحانیون اهل سنت نیز نقش تاثیرگذار و محوری در ترغیب مردم به مشارکت سیاسی در انتخابات بر عهده دارند.
مشاور وزیر تعاون حضور قهرمانانه مردم کردستان در انتخابات را مرهون رهبری و مدیریت روحانیون مسئول دانست و گفت: آمارها بیانگر آن است که استان های سیستان و بلوچستان و کردستان بیشترین نقش و مشارکت سیاسی را در انتخابات امسال داشتند که این بیانگر هوشیاری و شعور سیاسی بالای مردم در انتخابات است.
وی حضور پررنگ و مشارکت مردم در عرصه های سیاسی و اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حضور و یکپارچگی مردم نشان دهنده وفادرای مردم به آرمان های مقدس نظام جمهوری اسلامی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری است.
حجت الاسلام شهسواری سازمان های بهزیستی و کمیته امداد را از نهادهای مردمی دانست و تاکید کرد: این سازمان ها در راستای ارائه خدمت به مردم و رفع مشکلات محرومان تلاش می کنند، هم اکنون پنج میلیون و 150 هزار نفر در کشور زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار دارند.
خبرنگار: شیوا اردلان منش ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7352/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.