به گزارش ایرنا بر اساس خبر دریافتی از انجمن حمایت از حیوانات سنندج مبنی بر تصادف یک قلاده روباه با خودروی عبوری در مسیر سنندج، دیواندره، روباه مصدوم برای تیمار و مداوا به اداره کل محیط زیست کردستان منتقل شد.
این روباه پس از سه هفته معاینه، تیمار، مداوا، واکسیناسیون و تغذیه، بهبودی کامل یافت و با همکاری اعضای انجمن حمایت از حیوانات سنندج در زیستگاه اصلی خود رها سازی شد.
دکتر پرویز زمانی دامپزشک انجمن حمایت از حیوانات سنندج و همچنین اعضای این انجمن برای مداوا، مراقبت و تغذیه این روباه تلاش زیادی کردند.
انجمن حمایت از حیوانات سنندج در سایت خود آورده است: این انجمن با هدف اصلی ارتقاء فرهنگ برخورد با حیوانات در دی ماه 94 توسط گروهی از دوستداران حیوانات تأسیس شد.
جلب توجه عامه ی مردم نسبت به حقوق حیوانات و ایجاد مسئولیت فردی در قبال حیوانات، آشنا ساختن مردم به نگهداری و مراقبت بهتر از حیوانات خانگی، برقراری ارتباط با سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در جهت تامین اهداف و مصوبات انجمن، جمع آوری و ساماندهی حیوانات ولگرد و بدون صاحب به طور مشخص سگ ها، عقیم سازی و واگذاری این حیوانات یا رهاسازی و علامت گذاری به عنوان حیوانات عقیم شده و بدون خطر برای مردم برخی از دیگر اهداف این انجمن است.
سایت www.sspca.ir و کانال تلگرامی https://t.me/hemaiateheyvanatesan از راه های ارتباط و اطلاع رسانی این انجمن است.
**روباه جانوری از تیرۀ سگسانان بوده و تقریباً در همه جای دنیا زندگی می‌کند در سراسر دنیا روباه‌ها به رنگ‌های مختلف دیده می‌شوند.
در بیابان‌های آفریقا، در خاورمیانه در کویرها و در دشت‌های خشک نیز روباه زندگی می‌کند.
روباه حیوان همه چیز خواری است و بیشتر جوندگان، پرندگان و حشرات را شکار می‌کند و در مواقعی که غذا کم باشد به لاشه خواری هم روی می‌آورند.
خبرنگار: امید بهمنی/ **انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
6108/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.