بهرام چاره خواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی در سقز با هفت دهم میلی متر ثبت شد و میزان بارش ها در موچش، سنندج، بانه و ایستگاه آویهنگ نیز کمتر از نیم میلی متر بوده است.
وی افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (امروز و فردا) نیز شرایط بارش پراکنده باران و رعد و برق در نقاط کختلف استان فراهم است ولی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده موج بارشی ضعیفی وارد آسمان استان می شود.
چاره خواه تاکید کرد: انتظار بارش مناسب از این موج وجود ندارد و بارش ها بیشتر به صورت رگبار پراکنده خواهد بود.
وی در خصوص میزان بارش ها در سال آبی گذشته یادآور شد: در مجموع 499 میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که این مقدار در مقایسه با 639 میلی متر مدت مشابه سال قبل از آن، 29.7 درصد کاهش داشت.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: روزهای پایانی هفته جاری دمای هوای برخی نقاط استان به صفر درجه و حتی به زیر صفر درجه کاهش پیدا می کند.
چاره خواه افزود: با نفوذ امواج شمالی روند کاهش دمای هوا از روز سه شنبه گذشته در استان کردستان آغاز شده و پیش بینی می شود که دمای هوا تا 6 درجه کاهش پیدا کند.
وی اضافه کرد: این روند کاهش دما در صبح روز جمعه با اوج خود می رسد و در این مدت دمای هوای برخی نقاط استان تا صفر درجه نیز کاهش پیدا می کند.
به گفته وی، در شبانه روز گذشته شهرستان دیواندره با 5.5 درجه سانتی گراد سرد ترین و سلین با 29 درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان کردستان بودند.
وی گفت: در همین مدت دمای هوای سنندج مرکز استان کردستان نیز به ترتیب 9.2 و 26.6 درجه سانتی گراد بود.
به گزارش ایرنا، استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از 540 میلی متر است که این مقدار 2 برابر میانگین کشوری است.
سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می شود.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.