فرماندار قروه گفت: از عواملی که باعث شده اقتصاد تعاونی آن‌طور که باید و شاید خود را نشان ندهد صوری بودن تعاون است.

به گزارش ایلنا، پرویز کولانی در دیدار با تعاونی‌های شهرستان قروه افزود: یکی از عواملی که تاکنون باعث شده اقتصاد تعاونی کشور آن‌طور که باید و شاید خود را نشان ندهد همین صوری بودن تعاون است.

به گفته وی برخی از تسهیلات مختص به تعاونی‌ها است که برخی از عنوان تعاونی بهره‌برداری شخصی می‌کنند و این یکی از آسیب‌هایی است که باید به این سمت نرویم.

کولانی با اشاره به یکی از تفاوت‌های اقتصاد اسلامی با سایر اقتصادهای دنیا بحث اقتصاد تعاونی است، گفت: موضوع تعاون یک موضوع با مبنا و ریشه‌ای است که ریشه آن در قرآن، احادیث نبوی و کلام ائمه اطهار آمده که باید همدیگر را در کارهای خیر یاری کرد.

وی افزود: در برنامه‌های پنج ساله توسعه و برنامه ششم توسعه بخش عظیمی از برنامه‌های کلان کشور درباره موضوع اقتصاد تعاونی است که در سند چشم انداز کشور برای شکوفایی و رسیدن به افق سند چشم‌انداز روی اقتصاد تعاونی حساب ویژه‌ای باز شده است.

فرماندار قروه ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع نگاه دولت و نگاه مجموعه نظام به تقویت اقتصاد تعاونی یک نگاه ویژه‌ای است که باید در تحقق این موضوع کمک کرد.

کولانی با اشاره به اینکه در محتوای وضعیت تعاون اشکالاتی وجود دارد، اظهار کرد: برخی واحدها معنای واقعی تعاونی را ندارند و اقدام به تعاون صوری و فردی می‌کنند بنابراین باید به سمت تعاونی جمعی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور قابل انکار نیست، افزود: بخش مهمی از اقتصاد کشور چه در بحث صادرات، تولیدات، حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات؛ تعاونی نقش دارد و نگاه مسئولان نگاه به تقویت تعاون و تشکل های تعاونی است.

کولانی گفت: تعاون مثل سرمایه‌گذاری دولتی و خصوصی نیست بلکه علاوه بر اینکه کار اقتصادی یک کار اجتماعی است و تعاون یک تبلیغ در مسائل اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی است که می‌تواند اثرات مثبتی در جامعه داشته باشد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان قروه نیز در این نشست اظهار کرد: تعاونی نقش مهمی در جلوگیری از فساد سیستمی دارد و اگر کارها و شرکت‌ها به صورت تعاونی باشد اقتصاد و کشور کمتر دچار فساد می شود.

کورش شعبانی افزود: در سال جاری 12 تعاونی جزء تعاونی های برتر شهرستان، سه تعاونی برتر استان و یک تعاونی به عنوان تعاون برتر ملی معرفی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.